Senaste nytt

1360 EB-poäng (och en matkasse) för 49kr

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu är jag inte så insatt i mistake fares och hur det brukar fungera med sådant (Tyvärr!). Men rent generellt tycker jag att det är ett företags skyldighet att meddela kunden om de ändrar på en faktura/order oavsett om det rör sig om en matkasse, misstake fare eller ett bilköp.

Det är inte prisskillnaden som stör mig, utan sättet de gör det på!
Där håller jag med dig.
Men man tar ju alltid risken själv.
Det fungerar normalt sett genom anbud - accept. Anbudet är priset på webbsidan som man accepterar och då uppstår ett avtal. I det här fallet så känns det ju som ett klockrent case där man har ett avtal.

Det fungerar normalt sett genom anbud - accept. Anbudet är priset på webbsidan som man accepterar och då uppstår ett avtal. I det här fallet så känns det ju som ett klockrent case där man har ett avtal.

Finns det inte något som säger att det inte gäller om varan/varorna är så pass felaktigt prissatta att det är uppenbart att något är fel?

Att betala -1 kr för något känns som ett sådant fall. I alla fall för mig.

Ni som fått era matkassar avbokade/ ändrade; har ni gått igenom EuroBonus-shoppen?
Eller finns det fall där någon som inte gått igenom shoppen fått beställningen ändrad ?

Finns det inte något som säger att det inte gäller om varan/varorna är så pass felaktigt prissatta att det är uppenbart att något är fel?

Att betala -1 kr för något känns som ett sådant fall. I alla fall för mig.

Med tanke på att diverse spelbolag lockar med "Få x antal kr i bonus när du spelar för Y kr" så är det ju inte helt solklart längre vad som kan anses som ett orimligt pris.

Bindande avtal vid orderbekräftelse? - Distansavtal (Internet, telefon m.m.) - Lawline

Ett ingånget avtal kan således förklaras ogiltigt om priset angivits fel och köparen förstått eller borde ha förstått att priset var felaktigt. Allmänna reklamationsnämnden (ARN) har i ett flertal fall bedömt när köparen borde förstått att priset var felaktigt. Om en vara normalt kostar 10.000 kr och säljaren av misstag angett priset 1.000 kr borde eventuellt en köpare förstå att priset är felaktigt. Om den angivna köpesumman inte är orimligt låg och konsumenten efter omständigheterna inte borde insett säljarens misstag bör emellertid avtalet stå fast (avtal ska hållas - pacta sunt servanda).

Huruvida ett giltigt avtal föreligger i er situation beror på omständigheterna kring köpet, hur orderbekräftelsen är utformad och hur stor skillnaden i pris är.

Nåja , än så länge är ju poängen med det hela kvar :D

Jag hade beställt två. Min har kvar båda rabatterna medans min fru's blivit av med det så den avbokade jag.
För övrigt den matkassen jag fått poäng för så det blir intressant att se vad som händer med dem.

Jag fick just mail från Citygross också:
Hej,
Du har en beställning på en Grillåda med svenskt kött styckat av vår egen köttmästare. Den kod, Gou356, du använt vid köpet, hämtad från Torsdagens nyhetsbrev gäller endast köp av Matvaror och tyvärr inte Matkassar, såsom t ex Grillåda. Vilket då innebär att din order får ett högre värde än det du sett vid beställning och på den bekräftelse som sänts till dig. Men den nya summan kommer givetvis inte dras från ditt konto. Istället kommer vi att pausa din order, ta bort koden och sedan kan du själv gå in och göra en ny beställning från ditt konto.
Vi förstår att få Matvaror för 250:- är en bra deal och förlänger kodens giltighet.
Koden är fortfarande Gou356 och ger dig 250:- rabatt på Matvaror förutsatt att du har Matvaror för minst 250:- i din korg och en Matkasse
Den är giltig till 15 Augusti 2016, 23:59.

Är det någon som har kvar texten från mailet de hänvisar till? Edit: hittade nu.

Jag fick just mail från Citygross också:
Hej,
Du har en beställning på en Grillåda med svenskt kött styckat av vår egen köttmästare. Den kod, Gou356, du använt vid köpet, hämtad från Torsdagens nyhetsbrev gäller endast köp av Matvaror och tyvärr inte Matkassar, såsom t ex Grillåda. Vilket då innebär att din order får ett högre värde än det du sett vid beställning och på den bekräftelse som sänts till dig. Men den nya summan kommer givetvis inte dras från ditt konto. Istället kommer vi att pausa din order, ta bort koden och sedan kan du själv gå in och göra en ny beställning från ditt konto.
Vi förstår att få Matvaror för 250:- är en bra deal och förlänger kodens giltighet.
Koden är fortfarande Gou356 och ger dig 250:- rabatt på Matvaror förutsatt att du har Matvaror för minst 250:- i din korg och en Matkasse
Den är giltig till 15 Augusti 2016, 23:59.

Är det någon som har kvar texten från mailet de hänvisar till? Edit: hittade nu.

Så här stod det i mailet jag fick den 4/8:

"
Just nu får du 250 kr att handla matvaror för

Hoppas att du har en riktigt skön sommar oavsett om du har semester eller har återgått till vardagsrutinerna. Om du vill ha mer tid över till sol och salta bad ska du prova någon av våra härliga matkassar! Med en 3-dagars matkasse får du en god grund för veckan och kan ändå smida egna middagsplaner.

Just nu får du 250 kr att handla bröd, pålägg och andra härliga matvaror för när du beställer en valfri matkasse.

KOD: gou356

Koden gäller till måndag 15:e augusti 2016 23:59
Du lägger enkelt till koden under
"min leverans" och "lägg till rabattkod"

Alla ni som inte fått poäng. Finns det något sett att försöka efterregistrera poängen? Jag hittar tex inget ordernummer på City Gross hemsida för min kommande leverans. Otroligt irriterande detta!
Jag har samma problem, inga poäng efter fyra dagar och inga poäng under kommande poäng (eller vad det nu heter).

Edit: Men jag har fått mail om att mina poäng är på väg.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen