Nej, A346 har ingen pissoar.Är LH:s F produkt densamma på 340-600 som på A380?
Nej, A346 har ingen pissoar.Är LH:s F produkt densamma på 340-600 som på A380?
Åkte 346 och A380 för en vecka sedan. A380 har rymligare kabin och bättre toalett men i övrigt är stolarna och servicen i princip identiska.Är LH:s F produkt densamma på 340-600 som på A380?
Ja, men bara om din flight ZRH-FRA är på samma dag som FRA-HND.Om man flyger FRA-HND i First men ansluter via Zurich, får man tillgång till LX F lounge? Detta är då på samma bokning på SK award-resa.
Exempel:
ARN-ZRH-FRA-HND
Enligt reglerna är det nog businessdisken, såvida du inte är *G då du normalt sett kan använda förstaklassdisken. På NRT kvittar det dock då de brukar ha många bemannade diskar så minimalt med kö ändå.Om jag flyger NRT-ICN i C och sen vidare i LH F (ICN-FRA), får checka in vid första klass-disken på NRT eller är det businessdisken som gäller?
Håller på att planera nästa års resa österut. Ser att det är väldigt svårt att hitta platser i F med 380'n FRA-HKG. Däremot är tillgängligheten lite bättre i F med 380'n till SIN. Men jag funderar även på FRA-HND i F med 747-8. Har för mig efter att följt tråden att det inte är någon större skillnad mellan F-kabinerna i 380'n och 747-8? Missar jag något om jag väljer 747-8 framför 380'n? Jag har ju redan provat 747-400 med den separata sängen![]()
Din observation skiljer helt mot min. Jag har haft väldigt svårt (som Senator på M&M) att finna F till/från SIN men däremot finns det då och då till/från HKG.Håller på att planera nästa års resa österut. Ser att det är väldigt svårt att hitta platser i F med 380'n FRA-HKG. Däremot är tillgängligheten lite bättre i F med 380'n till SIN. Men jag funderar även på FRA-HND i F med 747-8. Har för mig efter att följt tråden att det inte är någon större skillnad mellan F-kabinerna i 380'n och 747-8? Missar jag något om jag väljer 747-8 framför 380'n? Jag har ju redan provat 747-400 med den separata sängen![]()
Jag delar också samma uppfattning. Svårt att hitta Lufthansa First class award till/från Singapore än till/från Hong Kong.Din observation skiljer helt mot min. Jag har haft väldigt svårt (som Senator på M&M) att finna F till/från SIN men däremot finns det då och då till/från HKG.