Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Om man flyger FRA-HND i First men ansluter via Zurich, får man tillgång till LX F lounge? Detta är då på samma bokning på SK award-resa.

Exempel:
ARN-ZRH-FRA-HND

• Gilla
Reactions: Gus
Om jag flyger NRT-ICN i C och sen vidare i LH F (ICN-FRA), får checka in vid första klass-disken på NRT eller är det businessdisken som gäller?

Om jag flyger NRT-ICN i C och sen vidare i LH F (ICN-FRA), får checka in vid första klass-disken på NRT eller är det businessdisken som gäller?
Enligt reglerna är det nog businessdisken, såvida du inte är *G då du normalt sett kan använda förstaklassdisken. På NRT kvittar det dock då de brukar ha många bemannade diskar så minimalt med kö ändå.

Håller på att planera nästa års resa österut. Ser att det är väldigt svårt att hitta platser i F med 380'n FRA-HKG. Däremot är tillgängligheten lite bättre i F med 380'n till SIN. Men jag funderar även på FRA-HND i F med 747-8. Har för mig efter att följt tråden att det inte är någon större skillnad mellan F-kabinerna i 380'n och 747-8? Missar jag något om jag väljer 747-8 framför 380'n? Jag har ju redan provat 747-400 med den separata sängen:)

• Gilla
Reactions: Gus
Håller på att planera nästa års resa österut. Ser att det är väldigt svårt att hitta platser i F med 380'n FRA-HKG. Däremot är tillgängligheten lite bättre i F med 380'n till SIN. Men jag funderar även på FRA-HND i F med 747-8. Har för mig efter att följt tråden att det inte är någon större skillnad mellan F-kabinerna i 380'n och 747-8? Missar jag något om jag väljer 747-8 framför 380'n? Jag har ju redan provat 747-400 med den separata sängen:)

På rak arm: kabinen i A380 är väl luftigare (ingen overhead storage) och har stora toaletter.

Din observation skiljer helt mot min. Jag har haft väldigt svårt (som Senator på M&M) att finna F till/från SIN men däremot finns det då och då till/från HKG.
A380 är konfig. två rader 1-2-1 med gigantisk toalett.
B747-8 är konfig. tre rader 1-1, 1-1, 1-2-1. Smaksak vad man uppskattar mest.

För övrigt är hårdvaran densamma. Service kan vara topp eller average. Aldrig dålig.

Toppen