Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Flugit 6 legs i SAS Business senaste veckorna, i 3 av dessa har personalen haft ordentliga attityd problem. De är ointresserade, ibland rakt uppåt otrevliga och med noll servicekänsla. Ett exempel på detta. Min flickvän och jag flög från Washington med SAS och på menyn nämns det att de har en cappuccino. Min flickvän frågar om den och cabin crew säger att de bara har vanligt kaffe, varpå vi vänligt undrade om maskinen var sönder? Då ryter hon till och säger ordagrant, "ja, om den inte var sönder hade jag väl inte sagt att vi inte har det? vill ni ha kaffe eller inte?"

På vilken nivå är detta okej? Frågan är om SAS någonsin kan växa som bolag om man har entitled personal som inte vill vara där.. tråkigt.

Flugit 6 legs i SAS Business senaste veckorna, i 3 av dessa har personalen haft ordentliga attityd problem. De är ointresserade, ibland rakt uppåt otrevliga och med noll servicekänsla. Ett exempel på detta. Min flickvän och jag flög från Washington med SAS och på menyn nämns det att de har en cappuccino. Min flickvän frågar om den och cabin crew säger att de bara har vanligt kaffe, varpå vi vänligt undrade om maskinen var sönder? Då ryter hon till och säger ordagrant, "ja, om den inte var sönder hade jag väl inte sagt att vi inte har det? vill ni ha kaffe eller inte?"

På vilken nivå är detta okej? Frågan är om SAS någonsin kan växa som bolag om man har entitled personal som inte vill vara där.. tråkigt.
Rapportera det till SAS, oacceptabelt beteende enligt mig på en fråga.

Rapportera det till SAS, oacceptabelt beteende enligt mig på en fråga.

Mer o mer typsikt sas.. Hade rutten CC på vägen hem mellan EWR - ARN i plus.. Otrevlig trött gammal tant som ställde till ett jävla liv när jag undrade om våra barn kunde få mjukisdjur istället för deras pyssel.. Hon tjafsade om att hon delade ut o man skulle minsann nöja sig med vad man får? Ursäkta.. Halvfull flight med knappt 10 barn på hela flighten och hon hade en full låda med barnsaker att välja ur? Idiot.
Dessutom direkt otrevlig vid servering. Som tur var vägde hennes kollega upp det lite granna. Men tycker att senare 4 long haul har det helt klart vart underkänd CC..

Olbia - Stockholm igår. Av oklar anledning hade SAS kastat bort alla förbokade platser och kaos utbröt. Även i Plus, där barn nu inte längre satt med sina föräldrar (varför man flyger Plus med småbarn är ju en annan fråga). Olbias flygplats var ju även ett skämt. Vi kom iväg 75 minuter sent för att (om jag förstod saken rätt), flygplatsen hade låtit passagerare checka in 20 minuter innan planerad avgång, så de passagerarna + väskor skulle på planet innan vi tilläts lämna. SAS tycker nog inte att det är deras fel, men det är ju trots allt de som skriver kontrakt med bolaget som hanterar markservice? Plus har verkligen noll premiumkänsla.

Olbia - Stockholm igår. Av oklar anledning hade SAS kastat bort alla förbokade platser och kaos utbröt. Även i Plus, där barn nu inte längre satt med sina föräldrar (varför man flyger Plus med småbarn är ju en annan fråga). Olbias flygplats var ju även ett skämt. Vi kom iväg 75 minuter sent för att (om jag förstod saken rätt), flygplatsen hade låtit passagerare checka in 20 minuter innan planerad avgång, så de passagerarna + väskor skulle på planet innan vi tilläts lämna. SAS tycker nog inte att det är deras fel, men det är ju trots allt de som skriver kontrakt med bolaget som hanterar markservice? Plus har verkligen noll premiumkänsla.
Varför skulle man inte flyga Plus med småbarn menar du?

Vi flyger plus med småbarn för att:
Få tillbaka pengarna vid en sen avbokning.

Sen får jag inte riktigt ihop SAS Plus och premiumkänsla?

Utspelade sig 20 maj.
Kommer till ARN ca 35-40 minuter innan min flight till GOT skall avgå.
Upptäcker i säkerhetskontrollen att när jag checkade in via SMS så har något strulat och jag har blivit "incheckad" på en inställd flight från gårdagen.
Får tag i en SAS-medarbetare som står och säger "Hmm" i runt tre minuter, sedan avbryter hon för att hjälpa en annan resenär klistra på bagagetaggen. Efter det säger hon "Hmm" i tre minuter till, och avbryter för att klistra bagagetagg. Jag påpekar vänligt (faktiskt) att flyget börjar närma sig, och när hon för den tredje gången skall klistra bagagetagg så erbjuder jag mig att göra det så att hon kan fixa problemet med incheckning och få med mig på planet.

Hon knappar på sin dator, tänker högt och får efter några minuter till be om en hjälp av en kollega. Han försöker en stund, inget hjälper. Nu är det runt 20 min kvar och jag ber dem kolla om de kan hålla gaten öppen. De säger att det är lugnt, men ringer ändå upp efter ett par minuter till och får till svar att gaten är stängd.
"Tyvärr, du hann inte med", blir svaret, och jag hänvisas till kundtjänst, till vilken kön är ca 2½ lång då efterdyningarna av radarstrulet hänger i.
Skulle jag stå i kön skulle jag utan tvivel missa sista flighten hem, så jag fick boka eget via Norwegian på plats.
Kammade hem noll och inget via SAS kundservice när jag skickade via hemsidan när jag kommit hem. Ett standardsvar som egentligen inte hade något med frågan att göra.
Kanske är jag som var ute i lite väl sen tid som kom en dryg halvtimme innan avgång, men hade allt funkat som det skulle hade det inte varit några problem alls.

Attachments

• Screenshot_2016-05-23-09-04-07.png
    Screenshot_2016-05-23-09-04-07.png
    210 KB · Visningar: 461
Toppen