Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

SAS verkar läsa av högsta status automatiskt. Sambo och dotter var bokade som EBB men BP visade EBS på alla deras flighter. Fungerat på SAS, LH och Swiss iaf.
Det blir uppdaterat när man checkar in. Men man missar en courtesy upgrade eller någon annan förmån, plusgrade till exempel, om det inte uppdateras innan.

Nu har 3 månader gått av mitt kvalifiserings år och jag väntar bara på att sista helgens resas poäng skall komma in.
När jag jag tittar lite på poängen och vet vad jag kommer att resa i höst/vinter, så vill jag minas att SAS har pratat om att införa roll-over miles(poäng).
Är det någon som hört något mer om roll-over miles t ex Eurobonus 3.0 etc..?

Poäng.PNG

Nu har 3 månader gått av mitt kvalifiserings år och jag väntar bara på att sista helgens resas poäng skall komma in.
När jag jag tittar lite på poängen och vet vad jag kommer att resa i höst/vinter, så vill jag minas att SAS har pratat om att införa roll-over miles(poäng).
Är det någon som hört något mer om roll-over miles t ex Eurobonus 3.0 etc..?

Visa bifogad bild 54860
Tyvärr fick väl Roll-over miles vika sig för familjeintjäning

Tyvärr fick väl Roll-over miles vika sig för familjeintjäning
Ajdå, lite synd....då jag varit lite "otrogen" med ett par leg med SQ (och lite TG) så är det nog inte aktuellt med EBP.
Kanske dax att aktivera mitt BA-konto i höst för långlinjerna västerut....:rolleyes:

Diamondtime! Inväntar dagens intjänade poäng för att få mitt EBD. Mitt kvalificeringsår går inte ut förrän i Oktober och tidigare i år trodde jag att det skulle bli tight, men ett antal jobbresor under sommaren satte fart på intjäningen. Då jag till 95% reser inom Europa i Plus så inser jag att livet inte kommer ändras dramatiskt med detta. Sambon ser dock fram emot sitt guldkort och jag själv är liiite lockad av att ha massa vita kort i plånboken

Tänkte främst på SAS MasterCard och SAS Diners (och vanliga EB kortet förstås). AMEXet är väl sig likt....

Diamantkortet är rätt snyggt, tycker jag. Sobert, som gamla silverkortet.

Diamantamex ser annorlunda ut än guldamex, men är man inte medveten om att det finns en skillnad så ser man den förmodligen inte.

Toppen