Senaste nytt

Sen incheckning ökar chansen till upgrade?

Jainzar

Medlem
Om du är EBG/EBD/*G eller resar i Plus och har en bra plats redan varför checka in tidigt? Om du har valt ingen plats du kan få en väldig dålig plats.
 

johhenrik

Medlem
Detta är ju en diskussion som dyker upp lite då och då. På Flyer Talk finns det ett ganska långt inlägg från en gate agent som förklarar hur OpUps går till på United. Det är ganska intressant och finns klara regler. Sen bryter de mot dem ibland, då det primära målet är att få iväg planet i tid, så om de vinner på att uppgradera en random person mot att leta upp vem som ska ha den enligt reglerna så sker det. Jag skulle tro det är liknande regler hos alla bolag faktiskt.
 

Jay

Medlem
Detta är ju en diskussion som dyker upp lite då och då. På Flyer Talk finns det ett ganska långt inlägg från en gate agent som förklarar hur OpUps går till på United. Det är ganska intressant och finns klara regler. Sen bryter de mot dem ibland, då det primära målet är att få iväg planet i tid, så om de vinner på att uppgradera en random person mot att leta upp vem som ska ha den enligt reglerna så sker det. Jag skulle tro det är liknande regler hos alla bolag faktiskt.
Låter som intressant läsning, googlade men fann inget. Har du lust att länka till den tråden? :)
 

Dr. Miles

Expert
Detta är ju en diskussion som dyker upp lite då och då. På Flyer Talk finns det ett ganska långt inlägg från en gate agent som förklarar hur OpUps går till på United. Det är ganska intressant och finns klara regler. Sen bryter de mot dem ibland, då det primära målet är att få iväg planet i tid, så om de vinner på att uppgradera en random person mot att leta upp vem som ska ha den enligt reglerna så sker det. Jag skulle tro det är liknande regler hos alla bolag faktiskt.
Är det den här?
Operational upgrades from a gate agent's perspective - FlyerTalk Forums
 

Otto

Medlem
Jobbar inte kvar på SAS men under mina 20 år så arbetade man att i första hand prioritera att få iväg maskinen i tid. Bokningsklasser är inget man som gate agent har ett hum om utan man jobbar bara med serviceklasser! Passagerare som checkar in i sista stund i en serviceklass som är full försöker man flytta upp. Man hinner oftast inte hålla på att leta reda efter upp en mer lämplig person och UG hen för att komma åt den personens plats för att sedan kunna checka in den sena passageraren. Så jobbar man troligtvis även idag....
 
Toppen