ResenärenLars skrev:Jovisst, detta kan kanske vara ett rimligare alternativ än att flyga direkt till MNL. Men det blir en total omloppstid för maskinen på runt 30 timmar vilket innebär att den inte går att slinga med ORD längre. Omloppstiden till ORD ligger på nästan 20 timmar, vilket är 1,5 -2 timmar för lång tid. Således behövs ytterligare en maskin i den här slingan med max 18 timmars omloppstid.Att frigöra maskiner kan ju göras på flera sätt, men enklast är kanske att använda den maskin som annars skulle gå som SK901. SK901 flyger väl inte under vintern?Ett annat alternativ är att slopa den ena rutten till ORD, från antingen CPH eller ARN.Självklart kan man ju slopa någon annan rutt om man vill, men det skulle ju innebära att en destination försvinner.När man sedan har frigjort en maskin, hur ska man då se till att den ändå får maximal utnyttjande grad? Jo, den får väl flyga på en rutt med max 18 timmars omloppstid. Det känns som om en Indisk destination skulle passa väldigt väl in i detta.Klicka för att utvidga...