Lynx
Medlem
Och efter att ha läst artikeln ovan så verkar det ju i dagsläget inte som om Manila skulle kunna vara den där porten till Sydostasien heller, som jag i så fall hade önskat. Nej, jag tror inte på detta. Seoul är både en större passagerardestination och en betydligt större cargohub vilket i mina öron låter som goda förutsättningar. Jag har nämnt det tidigare men nämner det igen, att utöver Seoul så tror jag betydligt mer på både BKK, TPE och DEL. Även Mellanöstern, så som Tehran och Jeddah, ser jag som intressanta alternativ.
Håller med dig om att jag personligen gärna sett andra rutter, med SAS har ju (tyvärr) varit tydliga med att BKK (och SIN?) inte är ett alternativ. SAS behöver (tycker jag) en linje till Sydöst Asien.
Air India verkar vara på gång med en linje DEL - Skandinavien under 2017, så den är nog borta.
ICN kan vara trolig tror jag då ICN och CPH har ett parteravtal, men kanske den linjen har går till Asiana?
Men det intressanta tycker jag just nu är *A beslut om "Connecting partner model" och hur det kommer påverka hur man väljer destinationer.