Senaste nytt

Diskussion om värvning på forumet

Varför inte bara låta moderatorer värva som tack för deras insats på forumet!
Det tycker jag låter som en utmärkt idé. Eller "särskillt betrodda/aktiva medlemmar", som Dr Miles & Agehall etc. Om du har gett tillräckligt mycket till forumet, så kan detta bli ett lämpligt sätt för communityn att betala tillbaks.

Samt vi slipper "Ge mig en tusenlapp så får du värva mig"-mentaliteten.

Annars är väl en enkel regel på forumet något liknande att man inte får värva/låta sig värvas med krav på ekonomiskt utbyte.

Varför inte bara låta moderatorer värva som tack för deras insats på forumet!
Min personliga åsikt är att jag som moderator ska vara försiktig med sådana saker för att inte dra nytta av att jag är moderator. Bättre att vara helt neutral i denna fråga.
Om jag ska värva någon är det en person jag känner och har träffat på någon träff eller liknande. Det känns mest rätt, så om någon vill bli värvad av mig får man dyka upp på monks eller någon inofficiell resa.

Visst hade det varit bäst med personliga möten och värvningar, det skriver jag under på direkt. Men tyvärr så är det ju så att många av oss inte bor eller har möjlighet att komma till träffarna. Kanske en särskild tråd på marknadsplatsen där de som är intresserade kan lägga ett erbjudande, ex "Om jag värvar dig så skänker jag 500 kr till LoveNepal" eller liknande. Då blir det enklare för den värvade att välja erbjudande utan en massa PM som bjuder över varandra. Det är ju ett faktum att värvningspremierna finns och är fördelaktiga för bägge parter oavsett. Se detta som ett (ogenomtänkt) förslag bland alla andra.

Jag har själv inte fått några PM kring värvning vilket jag är tacksam för men då jag inser att att det snart är läge även för mig att så har jag en ide som kanske skulle kunna fungera.

Jag tänker mig lite av en omvänt förhållade där dom som vill värva kan lägga upp sina "bud" och den som vill bli värvad sen själv kan ta kontakt med den värvare som man känner förtroende för.

Det borde inte vara moderatorerna eller bc som ansvarar för eventuellt bedrägligt beteende , om man känner sig utsatt för ett bedrägeri av nån form så bör man ju i så fall polisanmäla det.

Det har ju visat sig att finns en hel del duktiga utvecklare här på siten som kanske kan bidra till en sån lösning ?

Visst hade det varit bäst med personliga möten och värvningar, det skriver jag under på direkt. Men tyvärr så är det ju så att många av oss inte bor eller har möjlighet att komma till träffarna. Kanske en särskild tråd på marknadsplatsen där de som är intresserade kan lägga ett erbjudande, ex "Om jag värvar dig så skänker jag 500 kr till LoveNepal" eller liknande. Då blir det enklare för den värvade att välja erbjudande utan en massa PM som bjuder över varandra. Det är ju ett faktum att värvningspremierna finns och är fördelaktiga för bägge parter oavsett. Se detta som ett (ogenomtänkt) förslag bland alla andra.
Och hur ska det kontrolleras att man faktiskt skänker pengar?
Tänker direkt på @Dr. Miles tråd om deals med en uppmaning till donation om man nyttjar hans deals
Om du har utnyttjat Deals | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Alla som värvar kan kanske ha det i åtanke åtminstone.

De nya reglerna kommer upp snart, jag ska bara hinna hem så publiceras de sen.

Och hur ska det kontrolleras att man faktiskt skänker pengar?
Tänker direkt på @Dr. Miles tråd om deals med en uppmaning till donation om man nyttjar hans deals
Om du har utnyttjat Deals | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Alla som värvar kan kanske ha det i åtanke åtminstone.

De nya reglerna kommer upp snart, jag ska bara hinna hem så publiceras de sen.

I mitt exempel kommer det ett tackmejl till den som står som avsändare. Det är väl nog som bevis? Sedan handlar det väl lite om heder och att vi faktiskt bör kunna lita på varandra. I de (ytterst få gissar jag) fall där det fallerar så får vi väl leva med det.

Toppen