Senaste nytt

"EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mailade till supporten för att kolla mina kvalificerande år för life time gold. Flera år som jag haft gold föll bort, bla 2011-2012 då man sänkt
kravet från 70000( hade själv 65000) till 50000 baspoäng under perioden. Tycker att kravet vid intjäningsperiodens slut som gav gold även borde gälla "lifetime"
Man undrar ju hur det riktigt går ihop. Man har ju nu sänkt kravet från 70000 till 45000. Betyder det att 2015 och 2016 inte räknas?

Har du explicit frågat efter vad du har enligt de nya reglerna? Eller kan det vara så att de svarat enligt de gamla opublicerade reglerna?

Eftersom jag ställde frågan nyligen måste det gällt de gamla reglerna. De ny finns väl inte ännu? Kanske kan man hoppas att det blir bättre.

Sven, det får vi verkligen hoppas. Om SAS nu gör detta till en officiell förmån borde reglerna rimligtvis bli enkla och tydliga, dvs utan en massa svår/obegripliga undantag. Det enda undantaget som nämns på deras hemsida just nu är om man har fått guldkortet, och det är väl vettigt och enkelt att förstå för gemene man. Det är dessutom något som är enkelt att minnas, till skillnad från en kampanj för en massa år sedan.

Om man under någon period fått guld pga en tillfällig sänkning av kvalgränsen/kampanj så är det ett medvetet drag från SAS sida - de bjuder inte till för att vara snälla utan för att andelen statusmedlemmar skall hållas på en viss nivå. Att sen komma och säga att det inte räknas skulle vara helt befängt. Personligen skulle jag nog blivit så pass förbannad att jag hade valt att flyga med något annat bolag framöver. Sen vågar jag inte ens tänka på alla case som kundtjänst hade behövt lägga en massa tid på - kan tänka mig att många i den berörda skaran inte bara accepterar läget och håller tyst...

Skickade ett mail om de var de gamla reglerna som gällde och så var fallet. Som MrB skrev får vi hoppas att man inte av olika skäl trixar bort ett år här och där vilket gör att man har svårt att få de tio åren i följd.

Har knappt sex år kvar då... Inte gjort en enda MR sedan den jag behövde göra för att få kortet första gången (saknade ett segment).

Jag tycker att det borde vara som på en del andra bolag (tex BA?) att man bara behövde flyga ihop X antal hundra tusen miles för att va Gold for life och sedan ännu en nivå för Diamond for life.

Diamond for life finnes også uoffisielt i EB. Min kollega fikk et fint brev da han passerte 60 etter å ha vært Pandion i mer enn ti år. Jeg har enda fire år igjen til det, men tipper denne muligheten blir borte i mellomtiden.

Skickade ett mail om de var de gamla reglerna som gällde och så var fallet. Som MrB skrev får vi hoppas att man inte av olika skäl trixar bort ett år här och där vilket gör att man har svårt att få de tio åren i följd.
+1 på den.
Svaret jag fick från SAS refererade till nuvarande regler. Dessutom kunde de inte öppna min bifogade PDF, hur det nu kan vara möjligt...
De hade iaf listat mina kvalificerande år, om än spridda, och där hade jag 10 år med kvalificering med poäng.
Avvaktar nu och ser vad som händer till hösten.

+1 på den.
Svaret jag fick från SAS refererade till nuvarande regler. Dessutom kunde de inte öppna min bifogade PDF, hur det nu kan vara möjligt...
De hade iaf listat mina kvalificerande år, om än spridda, och där hade jag 10 år med kvalificering med poäng.
Avvaktar nu och ser vad som händer till hösten.
Oavsett gamla eller nya regler så är det tio år i sträck som gäller om jag förstår det rätt.

Enligt brevet som NotRyan har lagt upp i inlägg #100 i denna tråden bygger det "gamla" systemet på att man har kvalat in för EBG vid tio tillfällen, oavsett om de är i följd eller ej (+ att man fyllt 60).

I det nya systemet krävs det tio år i följd, så det är tuffare i det hänseendet.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen