Senaste nytt

"EuroBonus Lifetime Gold Card" - ändrade krav efter sommaren?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det är väldigt tydligt skrivit: "alla som varit, eller i framtiden blir Guld- och Diamantmedlemmar i minst 10 år, i oavbruten följd, ett livslångt guldmedlemskap" - förstår inte hur man kan tolka det som att det skulle nollställas i år.

Jag tror det är formuleringen "De medlemmar som uppnått 10 sammanhängande år, från januari 2016 och framåt, kommer kvalificera sig" som öppnar för tolkningar. Naiv som jag är så inbillar jag mig att det bara är en dumt formulerad skrivelse då allt annat vore riktigt idiotiskt - något som dock inte är en garanti för att det inte blir så...

Jag tror det är formuleringen "De medlemmar som uppnått 10 sammanhängande år, från januari 2016 och framåt, kommer kvalificera sig" som öppnar för tolkningar. Naiv som jag är så inbillar jag mig att det bara är en dumt formulerad skrivelse då allt annat vore riktigt idiotiskt - något som dock inte är en garanti för att det inte blir så...

ja sant den kan öppna för tolkningar om man vill, men med kombinationen av den första meningen så tycker jag det är klart att det gäller att de som har minst 10 år sammanhängande EBG den 1 jan 2016 är de som får förmånen (i.e från 2006 till 2016), dock inte de som hade det tex 2004 till 2014.

Skulle det vara en avtalstext så skulle jag tolka det som att man uppnår (minst) 10 årsdagen av sitt kontinuerliga EBG-innehav efter 1/1-2016.

Det skulle innebära att den som haft EBG 10 år i rad men som inte upprätthållit EBG inte kommer att bli Gold4Life, medan man kan tillgodoräkna tidigare år om man fortfarande är EBG.

Men visst, finns utrymme för andra tolkningar

ja sant den kan öppna för tolkningar om man vill, men med kombinationen av den första meningen så tycker jag det är klart att det gäller att de som har minst 10 år sammanhängande EBG den 1 jan 2016 är de som får förmånen (i.e från 2006 till 2016), dock inte de som hade det tex 2004 till 2014.
Ja, jag förstår inte heller vad som är oklart. Den som uppnått 10 sammanhängande år vid en tidpunkt efter 1 januari 2016 blir lifetime gold. Det som är oklart är väl snarare undantagen då...

Ringde SAS tidigare idag och de har ett glapp på mitt EBG mellan 2007-2010. Och jag vet helt säkert att jag återkvalificerade "på riktigt" de åren. Har hittat mina kort och kontostatusar, så får väl se då... Har just återkvalat till mitt år nr 10 nu i maj. Blir intressant...

Nytt mål i livet: Lifetime Gold innan 35 fyllda. Förutsatt att SAS finns kvar :rolleyes:
Jag skulle ju nå de redan vid 32 års ålder om jag forsätter i denna takt. Har varit EBG sen 2014 och EBD sen i början av året och lär utan problem få ihop för EBD till 2018. Är 24 år nu men om man ska tolka reglerna får man väl inte kortet innan pension (60 år) eller kan man sluta med MR redan vid 32 års ålder och ha kvar EBG då?

Mailade till supporten för att kolla mina kvalificerande år för life time gold. Flera år som jag haft gold föll bort, bla 2011-2012 då man sänkt
kravet från 70000( hade själv 65000) till 50000 baspoäng under perioden. Tycker att kravet vid intjäningsperiodens slut som gav gold även borde gälla "lifetime"

+1

Känns som om SAS trixar lite för mycket med reglerna för lifetime Gold. Jag har haft guld i 12 år i följd, men fått samma svar som Sven.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen