Senaste nytt

Resemål vs Valutakurser

Jadu Dr. Miles. JPY har sprungit iväg något jävligt sedan jag var där i april och ännu värre sedan senast innan det i augusti förra året. Hemskt vad fort det går!

Rekommenderar att alla som ska till Japan tar med något att sälja där också ;)

Japanska yenen (JPY) har blivit ännu dyrare efter svängning av opinionssiffror kring Brexit.

Ett år sedan kostade 1 SEK ca 15 JPY. Idag är 1 SEK värd ca 12,50 JPY.Ca 16% minskning mot JPY.

Visa bifogad bild 53360
Jag rekommenderar till er att förbetala hotellbokningar nu (helst med avbokningsbar room rate) om ni har planerad Japanresa långt fram i tiden.
Det kan bli ännu dyrare...
Det blev ännu dyrare. Stackars @ESSA som har en planerad resa senare i år. :(

1 SEK blev mindre än 12 JPY (ca 11,87 JPY) igår. Just nu ligger 1 SEK runt 12 SEK.

Några tunga japanska politiker har uttalat att de kan utföra valutainterventioner om japanska yenens värde går upp ännu högre.
Jag tror dock inte effekten blir långvarlig även om de skulle göra det.

Det blev ännu dyrare. Stackars @ESSA som har en planerad resa senare i år. :(

1 SEK blev mindre än 12 JPY (ca 11,87 JPY) igår. Just nu ligger 1 SEK runt 12 SEK.

Några tunga japanska politiker har uttalat att de kan utföra valutainterventioner om japanska yenens värde går upp ännu högre.
Jag tror dock inte effekten blir långvarlig även om de skulle göra det.

Tack Dr. Miles för omtanken.
I värsta fall får jag vaska biljetten.
Kan bli en ful ovana...
Har ju hänt förr.

Jag har bokat en vecka på Westin i Tokyo nu i juli. Ursprungsbokningen gjorde jag i vintras, men jag har bokat om den i omgångar ca en gång i månaden vilket har gjort att jag lyckats få ned priset en del, vilket onekligen spelar roll nu med kursförsämringen. Har man en avbokningsbar bokning kan det ju vara värt att titta på.

Jag ändrade min förra veckan just där och sparade 6k JPY per natt.

Ska bo i Nagoya imorgon och där det bara 11k per natt på Westin vilket måste betraktas som billigt.

Toppen