Senaste nytt

Värvningsbonus / kampanj - SAS American Express Elite

Efter en lång period av uppmuntran från mig (vissa skulle kanske kalla det tjat...) så har min kompis äntligen bestämt sig för att skaffa ett Amex Elite. När han väl bestämde sig så agerade han dock lite väl snabbt och ansökte och fick kortet godkänt online innan jag hann reagera. Detta innebär alltså att han inte fick ange mig som referens.
Jag har för mig att jag har läst här om folk som har lyckats ringa in i efterhand och fixa värvningsbonusen - vad har ni behövt göra? Bara ringa till Amex kundtjänst och förklara situationen? Frågade de efter namn på värvaren och sista 11 siffrorna i dennes amex-nummer (som man ska fylla i på värvningsblanketten)?

Efter en lång period av uppmuntran från mig (vissa skulle kanske kalla det tjat...) så har min kompis äntligen bestämt sig för att skaffa ett Amex Elite. När han väl bestämde sig så agerade han dock lite väl snabbt och ansökte och fick kortet godkänt online innan jag hann reagera. Detta innebär alltså att han inte fick ange mig som referens.
Jag har för mig att jag har läst här om folk som har lyckats ringa in i efterhand och fixa värvningsbonusen - vad har ni behövt göra? Bara ringa till Amex kundtjänst och förklara situationen? Frågade de efter namn på värvaren och sista 11 siffrorna i dennes amex-nummer (som man ska fylla i på värvningsblanketten)?

Yep, jag blev "efterhandsvärvad".

Ringde in och spelade lite dum, typ att jag "glömt" fylla i rätt formulär, namngav värvaren och de elva sista.
Inga problem.

Samma sak här. Polaren bad om blankett vilket han fick någon timme senare. Då hade han redan fyllt i på nätet (ivrig) så jag ringde in förra veckan för att efterregistrera och nu ramlade 10000 poäng in.

Vissa säger 10k poäng, vissa 12k, jag trodde det var 18k i värvningspremie?

Also, jag har fått insatt 20.000 baspoäng på mitt EB-konto, för en vecka sedan, men inte hört ett ljud i övrigt från Amex. Hur tolkar jag det?

Vissa säger 10k poäng, vissa 12k, jag trodde det var 18k i värvningspremie?

Also, jag har fått insatt 20.000 baspoäng på mitt EB-konto, för en vecka sedan, men inte hört ett ljud i övrigt från Amex. Hur tolkar jag det?

Olika antal poäng beroende på vilket kort man värvar till. De 20.000 statusgrundande poängen får man (Elite) oavsett om man blir värvad eller inte. Per år såklart.

Ja, men jag vet inte om jag ska tolka det som att jag blivit beviljad ansökan eller inte. Konstigt att inte höra av dom alls men att dom sätter in poäng.

Ja, men jag vet inte om jag ska tolka det som att jag blivit beviljad ansökan eller inte. Konstigt att inte höra av dom alls men att dom sätter in poäng.

Jag hade tolkat det som om du hade blivit beviljad ett Elite. Du ska inte ha hört så mycket ifrån dom i detta skede. Är väl bara en kreditupplysning som dimper ner i brevlådan.

Problemet är att jag har två stora betalningar som jag tänkte tjäna lite poäng på, men dom kan ju inte ligga och vänta hur länge som helst.

Toppen