Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Idag på SK406 mellan Köpenhamn - Arlanda fick man inte ha hörlurar på sig under start och landning...det var första gången för mig på en av SAS egna flygningar. Något nytt påhitt, aldrig vart med om det tidigare...?

Idag på SK406 mellan Köpenhamn - Arlanda fick man inte ha hörlurar på sig under start och landning...det var första gången för mig på en av SAS egna flygningar. Något nytt påhitt, aldrig vart med om det tidigare...?

Det önskar ju att man ska ta ur lurar när de drar säkerhetsgenomgången (vilket jag av ren hövlighet brukar göra), men att de skulle gå runt och säga till folk har jag inte märkt. Sen vetefan om det här faller under kategorin att inte göra nåt så bra?

Det önskar ju att man ska ta ur lurar när de drar säkerhetsgenomgången (vilket jag av ren hövlighet brukar göra), men att de skulle gå runt och säga till folk har jag inte märkt. Sen vetefan om det här faller under kategorin att inte göra nåt så bra?

Kanske inte, men här var det att man inte fick ha på de under start och landning. Irriterade mig nog mest på det pga hur de gick upp genom planet och påpekade det till alla med hörlurar.

Men kanske fel tråd men men :)

Tycker absolut det ska ligga i den här tråden. SAS är så jäkla inkonsistent på allting - allting från hur de bemöter kunderna, till vad som erbjuds i Plus, till vilka regler som gäller vid start/landning. Någon form av konsistens måste man ju kunna förvänta sig - något som SAS alltså måste jobba på då en del av deras personal hittar på regler as they go..

Ska boka om en biljett (funkar inte att göra online) och har nu suttit i telefonkö i 30 minuter... Är EBD. Har varit först hela tiden... Kan det vara så att de glömt slå på vidarekopplingen till internationella call centret eller liknande? Sjukt frustrerande för jag måste verkligen boka om den idag.

Ska boka om en biljett (funkar inte att göra online) och har nu suttit i telefonkö i 30 minuter... Är EBD. Har varit först hela tiden... Kan det vara så att de glömt slå på vidarekopplingen till internationella call centret eller liknande? Sjukt frustrerande för jag måste verkligen boka om den idag.

En timme nu... Måste vara något fel. Någon som vet ett annat nr man kan ringa?

Ringde kundtjänst. Det har tagit nu en månad jag inte fått återbetalning på 3 biljetter.
Ytterligare har jag biljetter från strejken.

En ytterst likgiltig röst svarade mig ovänligt att väntetiden på refunder är nu minst 8 veckor. Hon var gnällig och lät som varför ringer jag just nu och stör henne och ber om service...ville inte ens kolla mina bokningsreferens att de faktikst är i kön (det har hänt många gånger att den refundformulär som jag fyllt i på webben har aldrig blivit processerad nämligen!!!), och bara nämnde att "det är så synd att vi drabbats av strejken och fått anstränga oss så mycket med extra arbete besvär" var jag påpekade om jag som kund inte känner lite synd att JAG drabbats av strejken. Jag blev så irriterad att jag bara önskade hennen en bättre fortsättning på dagen och hängde på.

Jag har även skickat en separat feedback form pga strejken men har aldrig hört tillbaks.
Jag som varit nöjd och lojal kund...har fått nog. Skam.

Toppen