Senaste nytt

[Strejk avblåst] Pilotstrejk på SAS 10-14 juni

Canadien

Medlem
Nån som sett info om när de ska återuppta förhandlingarna? Rubriken på denna tråden är väl missvisande, strejken är väl inte bara fram till 12/6 utan på obestämd tid tills de kommer överrens. Datumet 12/6 har jag bara sett i officiell info från SAS när det gällde t o m vilka datum man fritt kunde omboka innan strejken bröt ut.
 

FF#1

Medlem
Kom fram till sas efter några försök, verifierad att min biljett verkligen var avbokad... Det har kommit många olika besked via app och sms i kväll. De på sas tele visste inget. De sa att det skulle gå fler plan senare o kväll enligt system, men höll med om att det var osannolikt... ger upp, har bokat en kupé på nattåget till Luleå. EU 261/2004 är ju svårt vid strejk, så får väl prova någon slags försäkring. Någon med erfarenhet av denna typ av trubbel?
 

JoelG

Medlem
Tyvärr tycker jag detta är en oerhörd smutsig kamp. Samma sak förra året. Snälla lös ett avtal på längre än ett år.
 

Filip

Medlem
Någon som uppfattat om strejken även gäller i dotterbolaget CIMBER? / flyger de med svensk personal...
 

Tonton

Medlem
Kvällens London-flight blev inställd och jag och min mor blev istället ombokade till LH801 samt LH908 imorgon, blir även en natt på Clarion Arlanda.

Måste säga att, även fast det gick sakta, så skötte sig SAS riktigt bra. Service var utmärkt när vi kom fram och mannen gjorde det bästa han kunde för att få igenom våra önskningar
 

jimZon

Medlem
Försökte med jobbets resebyrå att boka om min resa men alla rimliga alternativ till London på söndag verkar vara slut.
 
Toppen