Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,

Smart som jag var så skaffade jag mig ett SAS Eurobonus Mastercard.

Nu har jag ångrat mig och tänker mig iställer en framtid med American Express. Är det några problem att byta såhär snabbt (2 månader) trots att man har sugit åt sig av välkomstbonusen hos MasterCard tror ni?

Hej,

Smart som jag var så skaffade jag mig ett SAS Eurobonus Mastercard.

Nu har jag ångrat mig och tänker mig iställer en framtid med American Express. Är det några problem att byta såhär snabbt (2 månader) trots att man har sugit åt sig av välkomstbonusen hos MasterCard tror ni?

Nej det är inga problem. Du kan ju ha båda också i och med att Amex inte fungerar överallt. Jag värvar dig gärna till Amex om du inte redan har någon som gör det :)

Har lyckats boka GOT-ARN-LAX och SFO-CPH-GOT med SAS i C i mars nästa år med SAS Amex 2-4-1 för två personer, bokades i april.
Fantastiskt roligt att det finns bonusresor i C till Kalifornien, det som tidigare nästan var en omöjlighet!

Innan bokningen följde jag släppta C-platser i mer än en månad och uppmärksammade att bonusresor i C ARN-LAX på måndagar inte var så attraktiva och kunde ligga bokningsbara mer än en vecka innan de försvann.
Detsamma gällde SFO-CPH på onsdagar. Fortfarande finns två bonusplatser i C SFO-CPH per onsdagen den 5 april, som släpptes för tre veckor sedan.

Detta kanske inte är så överraskande med tanke på att de flesta vill utnyttja helger för resan. Ändå ett tips för er som inte är så beroende av specifik resdag.

Hej BC!

Hoppas jag postar i relevant tråd, behöver eder assistans...! :)
Äntligen har det blivit tillfälle att använda lite EB-poäng med frun i sällskap. Har lyckats boka denna hos SAS (Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016) och har därefter lämnat "resten" av resan lite öppet då det inte var 100% att vi skulle kunna åka, men nu är det! :)
Nu till dilemmat... kan man "skoja till" denna resa på något ytterligare sätt?
Första delmålet var att "flyga långt i business"kombinerat med att besöka nåt ställe där vi inte varit tidigare, och då helst en kombination av stad&bad.
Så, egentligen är det två frågor jag har (med kort varsel...)
- någon som ser en möjlighet att lyckas uppgradera till en "first first"? (eller ska man "nöja" sig med SAS C?)
- finns det möjlighet att hitta anslutning på befintligt bokning via Star Alliance till exv Denpasar/Bali eller annat trevligt ställe med en layover i Hong Kong 3/4 nätter?
(vi är bokade ut 10/6 från CPH och hem från HKG 20/6 - reseperiod kan justeras +/- 1 dag i bägge ändar, men "optimalt" hade varit ca 7-10 dagars resa)

Tacksam för alla förslag! :)
(och hoppas på tålamod/förståelse för en ovan skrivare ;)

Hej BC!

Hoppas jag postar i relevant tråd, behöver eder assistans...! :)
Äntligen har det blivit tillfälle att använda lite EB-poäng med frun i sällskap. Har lyckats boka denna hos SAS (Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2016) och har därefter lämnat "resten" av resan lite öppet då det inte var 100% att vi skulle kunna åka, men nu är det! :)
Nu till dilemmat... kan man "skoja till" denna resa på något ytterligare sätt?
Första delmålet var att "flyga långt i business"kombinerat med att besöka nåt ställe där vi inte varit tidigare, och då helst en kombination av stad&bad.
Så, egentligen är det två frågor jag har (med kort varsel...)
- någon som ser en möjlighet att lyckas uppgradera till en "first first"? (eller ska man "nöja" sig med SAS C?)
- finns det möjlighet att hitta anslutning på befintligt bokning via Star Alliance till exv Denpasar/Bali eller annat trevligt ställe med en layover i Hong Kong 3/4 nätter?
(vi är bokade ut 10/6 från CPH och hem från HKG 20/6 - reseperiod kan justeras +/- 1 dag i bägge ändar, men "optimalt" hade varit ca 7-10 dagars resa)

Tacksam för alla förslag! :)
(och hoppas på tålamod/förståelse för en ovan skrivare ;)

Gjorde en snabb sökning och kom upp med detta som ett förslag.

Tänk på att det är det 95' poäng per person i F om ni ska använda er av en 2-4-1.

Nackdelen med resan är det alltför korta tiden i FCT :(
Fördelen, 3 ben (varav ett ben är kort) i first.

Håll koll 14 dagar innan hemresan när Lufthansa släpper sina F-biljetter.

123.png
1234.png

Gjorde en snabb sökning och kom upp med detta som ett förslag.

Tänk på att det är det 95' poäng per person i F om ni ska använda er av en 2-4-1.

Nackdelen med resan är det alltför korta tiden i FCT :(
Fördelen, 3 ben (varav ett ben är kort) i first.

Håll koll 14 dagar innan hemresan när Lufthansa släpper sina F-biljetter.

Visa bifogad bild 53041
Visa bifogad bild 53042
Det finns dock massor med anknytningar till Frankfurt från Köpenhamn den 10e så man kan åka vid 15-tiden istället om man vill åka direkt (med SAS) eller åka via någon flygplats i Europa om man vill ankomma med Lufthansa.
@kedja det blir rätt mycket mer poäng för en star alliance award, framförallt i first, men har ni poängen ser jag det helt klart som bra värde att boka det som blobloblo länkade (fast med en tidigare flight till Frankfurt), hemresa sen med Thai alternativet (där det kanske öppnar upp Lufthansa First också.
Ni kommer inte kunna åka vidare på samma biljett efter några nätter, max stopp är 24h för att kunna åka vidare. Det går dock att köra en openjaw där ni reser ut till hong kong men hem från Bali som exempel och betalar för en enkelresa där emellan.

Första LH first bokad med 2-4-1!:):):) ARN-FRA med övernattning på Hilton och FRA-LAX på 1A! Vill tacka detta forum för all information och info som gjort detta möjligt! Toppenforum! Har ringt flera ggr i veckan och Tallin har sagt det inte har funnits tillgång, men uppmuntrat mig att återkomma. Fick i dag napp på FRA-LAX, men det fanns inte tillgång på Award ARN-FRA, men jag gav mig inte, bad agenten kolla flera ggr och till slut hittade hon en ledig plats. Så mitt tips är att inte nöja er med ett nej, försök igen! Jag reser själv och det kanske alltid är lättare hitta en ledig plats än två. Återkommer kanske med fler frågor, men i en annan tråd om tips inför FCT, hur man gör med pyjamas etc etc:):):)

Första LH first bokad med 2-4-1!:):):) ARN-FRA med övernattning på Hilton och FRA-LAX på 1A! Vill tacka detta forum för all information och info som gjort detta möjligt! Toppenforum! Har ringt flera ggr i veckan och Tallin har sagt det inte har funnits tillgång, men uppmuntrat mig att återkomma. Fick i dag napp på FRA-LAX, men det fanns inte tillgång på Award ARN-FRA, men jag gav mig inte, bad agenten kolla flera ggr och till slut hittade hon en ledig plats. Så mitt tips är att inte nöja er med ett nej, försök igen! Jag reser själv och det kanske alltid är lättare hitta en ledig plats än två. Återkommer kanske med fler frågor, men i en annan tråd om tips inför FCT, hur man gör med pyjamas etc etc:):):)
FRA-LAX, det är inte ofta man hittar. Hur långt i förväg hittade du den platsen?
Sökte lite själv och hittar ju en del om man söker på 1 person. Det finns dock minst 2 lediga platser den 5e juni i First om någon är intresserad.

Last edited:
FRA-LAX, det är inte ofta man hittar. Hur långt i förväg hittade du den platsen?
Sökte lite själv och hittar ju en del om man söker på 1 person. Det finns dock minst 2 lediga platser den 5e juni i First om någon är intresserad.
Jag åker 12/6 och har ringt Tallin 1-2 ggr/dag sedan 30/5, var flexibel på datum +/-1 dag. UA hemsida och Awardnexus visade på lediga platser, men Tallin har inte kunnat se några när jag ringt. Men i dag fick jag napp! Ska vidare till SEA från LAX, men den biljetten köper jag själv.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen