Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående Lufthansa F. Om jag vill vara borta i en vecka: 14 dagar före avresa så bokar jag utresan i F, hemresan i C. En vecka före avresa så hoppas jag att det finns lediga plaster i F på hemresan och då kan jag ringa och boka dessa, för 150 kr i ombokningsavgift!? Korrekt?
Ombokningsavgiften är per person per gång.

Har precis gjort om min bokning för i sommar. Lyckades hitta betydligt bättre connection flights efter första långflyget. Nu är det bara att vänta på att det släpps F award. Bästa med ombokningen (förutom bättre flighter) var att det blev ca 1000 kronor tillbaka på skatten och avgifter med nya prissättningen från SAS.

Har sett fram emot denna resa i 3 år då tanken var att den skulle ha gjorts men det kom lite annat i vägen då. Delad glädje är dubbel glädje :).

Tänk på att om du för en vecka bokar F ut och C hem får du betala för F båda vägarna ändå.. Nästan bättre att boka C och hoppas på uppgradering åt båda hållen. Om du inte känner att du inte vill riskera att få åka i C båda hållen dvs

Kära BC kollegor, jag behöver råd och hjälp!

Jag och min fru samt två barn (1år och 3år gamla) vill iväg i höst HELST till Chicago. Vi har en 2-4-1 Voucher som måste utnyttjas i år annars brinner den inne och har i skrivande stund cirkus 120000EB poäng. Ett alternativ är att åka utan barnen tur och retur i business för 100k och ändå ha 20k kvar. Men har familj i Chicago som gärna vill träffa barnen så det är tyvärr inget alternativ.

Vad är våra alternativ? Vart som helst i USA funkar egentligen, dock är ju Chicago prio nr 1 i och med att vi har familj och är därifrån. Hur utnyttjar jag min voucher på bästa sätt. SAS PLUS är oxå helt acceptabelt däremot så är Economy absolut sista utväg med två små barn i trånga stolar i 8.5 timme.

Otroligt tacksam för all hjälp och råd vi kan få.

Kära BC kollegor, jag behöver råd och hjälp!

Jag och min fru samt två barn (1år och 3år gamla) vill iväg i höst HELST till Chicago. Vi har en 2-4-1 Voucher som måste utnyttjas i år annars brinner den inne och har i skrivande stund cirkus 120000EB poäng. Ett alternativ är att åka utan barnen tur och retur i business för 100k och ändå ha 20k kvar. Men har familj i Chicago som gärna vill träffa barnen så det är tyvärr inget alternativ.

Vad är våra alternativ? Vart som helst i USA funkar egentligen, dock är ju Chicago prio nr 1 i och med att vi har familj och är därifrån. Hur utnyttjar jag min voucher på bästa sätt. SAS PLUS är oxå helt acceptabelt däremot så är Economy absolut sista utväg med två små barn i trånga stolar i 8.5 timme.

Otroligt tacksam för all hjälp och råd vi kan få.

En resa till Chicago med SAS för två vuxna och två barn (under 12) med en voucher kostar:

Business: 200 000 poäng
Plus: 160 000 poäng
Minus: 120 000 poäng

En resa till Chicago med SAS för två vuxna och två barn (under 12) med en voucher kostar:

Business: 200 000 poäng
Plus: 160 000 poäng
Minus: 120 000 poäng

Tack! Men så är ena barnet 1år gammal och räknas som spädbarn. Är det fortfarande de priserna som gäller då?

Jag får inte ihop den på hemsidan?
Fick samma pris på 2 vuxna, 1st (2-11) barn och 1st (0-23 mån) barn.

upload_2016-5-28_22-26-0.png

Tack! Men så är ena barnet 1år gammal och räknas som spädbarn. Är det fortfarande de priserna som gäller då?

Så går det när man läser för fort :)

Upp till två år kostar inga poäng, om de delar säte med en förälder. Så, poängpris för två vuxna, ett barn och ett spädbarn utan eget säte och en 2-4-1-voucher:

Business: 150 000 poäng
Plus: 120 000 poäng
Minus: 90000 poäng

Tusen tack!!!! Businessclass forum FTW!!!

Hur hittar jag den här infon för att själv kunna räkna ut priser utan att behöva vara till besvär för er?

Exempelvis om man åker business en resa och plus resan hem?

Och hur gör man en sån här bokning? Det går inte att aktivera 2-4-1 Vouchern när man är flera och det går heller inte boka barn utan vuxen på hemsidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen