SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

easyrider666 skrev:Hej!Någon som vet när Turkish Airlines släpper sina businessclassbiljetter? Har resa bokad januari från Istanbul till Mauritius som jag vill uppgradera..Klicka för att utvidga...

Menar du awardplatser i business?

Jag har bokat i juli till Mauritius med dem i business så i alla fall 7 månader i förväg.

Impendill skrev:Menar du awardplatser i business?Jag har bokat i juli till Mauritius med dem i business så i alla fall 7 månader i förväg.Klicka för att utvidga...

Jaha! Hm hon jag pratade med i Tallinn sa de släpps senare (hon visste ej när) så jag bokade economy istället. Kanske är för vi är två vuxna och två barn (vi har två st 2-4-1) så det svårt hitta för oss alla. Men då bättre hon sagt det istället..

easyrider666 skrev:Hej!Någon som vet när Turkish Airlines släpper sina businessclassbiljetter? Har resa bokad januari från Istanbul till Mauritius som jag vill uppgradera..Klicka för att utvidga...
Är det nu i januari så har nog många Business award platser redan gått åt. Att hitta 4 platser lär bli väldigt svårt

Jag är inte riktigt säker på vad du frågar efter, jag har en 2-4-1 bokad GOT-IST-SIN i Juli med TK.

Hejsan,

jag har lite lösa planer på att försöka få till en resa till Hawaii någon gång i vår. Utgår från Stockholm. Jag skulle vilja göra ett stopp på ca 4 dagar i Los Angeles på vägen dit och 1-2 dagar i New York på vägen hem. Business class är att föredra. Det gäller två personer och om det spelar någon roll så har jag två stycken 2-4-1 vouchers tillgängliga för oss.

Några tips om hur jag bäst går tillväga för att hitta datum, hur man bör lägga upp planeringen, vart man bör kolla eller ringa för att få bäst hjälp att hitta tider och resor som passar? Första gången jag försöker mig på en 2-4-1 resa så hoppas få utnyttja er erfarenhet.

ahnberg skrev:Hejsan,jag har lite lösa planer på att försöka få till en resa till Hawaii någon gång i vår. Utgår från Stockholm. Jag skulle vilja göra ett stopp på ca 4 dagar i Los Angeles på vägen dit och 1-2 dagar i New York på vägen hem. Business class är att föredra. Det gäller två personer och om det spelar någon roll så har jag två stycken 2-4-1 vouchers tillgängliga för oss.Några tips om hur jag bäst går tillväga för att hitta datum, hur man bör lägga upp planeringen, vart man bör kolla eller ringa för att få bäst hjälp att hitta tider och resor som passar? Första gången jag försöker mig på en 2-4-1 resa så hoppas få utnyttja er erfarenhet.Klicka för att utvidga...
Hej,

Det går inte att ha stopover med Star Alliance award så länge du vill boka som en awards poängkostnad.

Om du kombinerar (betalar) flera award så kan du självklart att ha hur många stopover du vill men då behöver du att betala mycket högre antal EuroBonus poäng samt många Amex 2-4-1 vouchers.

Vill du resa med många stopovers, tror jag att det är bättre att köpa vanliga biljetter.

ahnberg skrev:Hejsan,jag har lite lösa planer på att försöka få till en resa till Hawaii någon gång i vår. Utgår från Stockholm. Jag skulle vilja göra ett stopp på ca 4 dagar i Los Angeles på vägen dit och 1-2 dagar i New York på vägen hem. Business class är att föredra. Det gäller två personer och om det spelar någon roll så har jag två stycken 2-4-1 vouchers tillgängliga för oss.Några tips om hur jag bäst går tillväga för att hitta datum, hur man bör lägga upp planeringen, vart man bör kolla eller ringa för att få bäst hjälp att hitta tider och resor som passar? Första gången jag försöker mig på en 2-4-1 resa så hoppas få utnyttja er erfarenhet.Klicka för att utvidga...

Bästa upplägget är sannolikt att boka som två separata resor ARN-LAX NYC-ARN på ena (i SAS) och den andra på partner award med LAX-HNL HNL-NYC. Men det är ens innan man har börjat titta på tillgänglighet.

Kanske en dum fråga men jag undrar vart ni hittar award-resor på andra flygbolag än SAS (Eurobonus poäng)? Jag har bara bokat bonusresor via SAS sida men om jag kan boka med andra flygbolag i Star Alliance så öppnar det upp helt nya möjligheter med destinationer och kunna välja First Class.

Fungerar verkligen 2-4-1 från Amex på de andra bolagen eller är det bara SAS?

Tack på förhand!

Adam.Å skrev:Kanske en dum fråga men jag undrar vart ni hittar award-resor på andra flygbolag än SAS (Eurobonus poäng)? Jag har bara bokat bonusresor via SAS sida men om jag kan boka med andra flygbolag i Star Alliance så öppnar det upp helt nya möjligheter med destinationer och kunna välja First Class.Fungerar verkligen 2-4-1 från Amex på de andra bolagen eller är det bara SAS?Tack på förhand!Klicka för att utvidga...
[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida | BusinessClass.no forum | 500 000 innlegg om reise

När du hittat vad du söker (Saver awards) så ringer du SAS och ber att få boka.

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd | BusinessClass.no forum | 500 000 innlegg om reise

Men jag håller med dig, det är fantastiskt och nästan otroligt att jag kan använda mina bonuspoäng på SAS för att boka en resa i First på nått helt annat flygbolag, värt 70000 kr. Men sån är dealen mellan flygbolagen i allianserna.

Jag får snart första 2-4-1 voucher och en mer kommar in rundt sommar 2017 och går redan och funderar på hur dom skal användas.

Vi kollar lite på Australien, Mauritius, Afrika, Hawaii, eller någon kombi av Miami och ett cruise kring Bahamas/Cuba etc.

Men hur mycket poäng behövs för en familj på 4 (barn är 4 och 9 när vi kommer resa).

Om där finns ett ställa var jag själv kan hitta info får ni gerna säga til.

Tack på förhand.

mullermandk skrev:Jag får snart första 2-4-1 voucher och en mer kommar in rundt sommar 2017 och går redan och funderar på hur dom skal användas.Vi kollar lite på Australien, Mauritius, Afrika, Hawaii, eller någon kombi av Miami och ett cruise kring Bahamas/Cuba etc.Men hur mycket poäng behövs för en familj på 4 (barn är 4 och 9 när vi kommer resa).Om där finns ett ställa var jag själv kan hitta info får ni gerna säga til.Tack på förhand.Klicka för att utvidga...

Barn får betala vuxenpris om man åker med andra bolag än SAS.

mullermandk skrev:Jag får snart första 2-4-1 voucher och en mer kommar in rundt sommar 2017 och går redan och funderar på hur dom skal användas.Vi kollar lite på Australien, Mauritius, Afrika, Hawaii, eller någon kombi av Miami och ett cruise kring Bahamas/Cuba etc.Men hur mycket poäng behövs för en familj på 4 (barn är 4 och 9 när vi kommer resa).Om där finns ett ställa var jag själv kan hitta info får ni gerna säga til.Tack på förhand.Klicka för att utvidga...
Första inlägget i denna tråd har länk till SAS Points chart där allt står beskrivet hur mycket det kostar i poäng till de olika destinationerna

Har inte hittat någon info i tråden ang. att använda poäng från en persons konto för en annan persons voucher om båda de personerna ska flyga.

Hur funkar det?

Alltså:

Person 1 har massa poäng på kontot.

Person 2 har en Amex 2-4-1 voucher.

1 och 2 ska ut och resa ihop och vill använda poängen från 1 och vouchern från 2.

Går det?

j-n skrev:Har inte hittat någon info i tråden ang. att använda poäng från en persons konto för en annan persons voucher om båda de personerna ska flyga.Hur funkar det?Alltså:Person 1 har massa poäng på kontot.Person 2 har en Amex 2-4-1 voucher.1 och 2 ska ut och resa ihop och vill använda poängen från 1 och vouchern från 2.Går det?Klicka för att utvidga...
Nej funkar inte

Man kan föra över pengar från den personen som har poäng till den person som har en 2-4-1. Man får betala en avgift men beroende på hur långt man ska kan det absolut vara värt det.

Back