Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2016)

Status
Stängd för vidare inlägg.
- Hade det varit bättre att välja en Lufthansa-rutt som flygs av B747 före A380? Dels gillar jag ju A380n och så vore det skönt att komma direkt till SIN och inte till ICN eller HND/NRT (ffa pga sambo som vill minimera antalet flygningar innan Bali).
Om du tänker dig att hitta platser direkt FRA-SIN med LH så kan du nog glömma det. Verkar ganska svårt att hitta sådana även om det förekommer.

- Spelar det nån roll om United visar tillgänglighet för Business Saver och inte Business Standard Award?
Ja. Du kan bara boka Business Saver Award med eurobonuspoäng. (Och ibland inte ens det) Läs gärna mer om hur det funkar i @Dr. Miles guide om hur man söker bonusplatser.

Om du tänker dig att hitta platser direkt FRA-SIN med LH så kan du nog glömma det. Verkar ganska svårt att hitta sådana även om det förekommer.

Ja. Du kan bara boka Business Saver Award med eurobonuspoäng. (Och ibland inte ens det) Läs gärna mer om hur det funkar i @Dr. Miles guide om hur man söker bonusplatser.

Det var precis en medlem som postade en lyckad bokning av FRA-SIN i LH F, men då vet jag att det kan vara rätt svårt.

Det är EB-poäng jag ska använda. Hur menar du med "ibland inte ens det"? Att den visar tillgänglighet men att platserna sedan ändå inte finns?

Hur menar du med "ibland inte ens det"? Att den visar tillgänglighet men att platserna sedan ändå inte finns?
Du söker hos United och inte Eurobonus. Tillgängligheten är oftast densamma för Eurobonus som för United Saver Award, men det finns inga garantier för detta. Det kan mycket väl vara så att det ser ut att finnas awards som inte kan bokas med EB-poäng.

Du söker hos United och inte Eurobonus. Tillgängligheten är oftast densamma för Eurobonus som för United Saver Award, men det finns inga garantier för detta. Det kan mycket väl vara så att det ser ut att finnas awards som inte kan bokas med EB-poäng.

OK, uppfattat.

Några anmärkningar på min rutt i övrigt?

- Gör det nån skillnad om jag åker Asianas eller Singapores A330 mellan ICN och SIN?

Singapore Airlines stol är behagligare, men ingen jätteskillnad. Upplevt SQs IFE som betydligt rikare. Har dock bara en retur med vardera, så kan inte säga något om hur konsekvent det är med det mjuka.

Ja, det förekommer, men SIN och HKG brukar vara riktigt svåra att hitta platser till jämfört med många andra destinationer.

Grattis! Men precis som @agehall skriver så är det en väldigt svår rutt att hitta award på, ens en kan vara knepigt. Likt FRA-LAX och FRA-SFO.
Senaste månaderna har det börjat bli vanligare med award både till SIN och LAX. Det som tidigare nästan varit omöjligt har det funnits relativt gott om, dock för det mesta bara 1 plats, har dock hittat 2 platser på flera avgångar några dagar före avgång till båda dessa destinationer.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen