Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Jag fick "Dr. " på namnraden på mitt tyska kreditkort.
En gång valde jag PhD i namnet på flyget (Delta), men då fungerade inte online-checkin då det inte stod PhD i passet. I disken var det inga problem.

Jag och hustrun blev med kort varsel ombokade från SAS till Air Baltic Stockholm-Riga i förra veckan. Flyget avgick i princip samma tid men vi fick spridda platser långt bak i ett fullsatt plan och självklart ingen Diamond-recognition ombord. Poängintjäning för originalbokning redan fixad.

SAS meddelar nu att de ersätter oss för inköp av vatten ombord (kostar nog mer att administrera än vad ersättningen är men ändå...) samt ger oss 5000 poäng per person i kompensation. Generöst, tycker jag!

Det är mycket snack om recognition ombord, men idag upplevde jag det på riktigt fast på marken. Återigen lyfter jag på hatten för loungepersonalen på Landvetter.

När jag landade från Köpenhamn hade jag lite tid att slå ihjäl och ett mejl att svara på, så passade på att mellanlanda i loungen. När jag kommer dit möts jag av:
- Välkommen tillbaka! Du kommer ovanligt tidigt idag.
Jag hälsar och säger att jag just ankom från Köpenhamn, därav tidpunkten. Då välkomnas jag in med ett leende och önskas välkommen hem!

Det är mycket snack om recognition ombord, men idag upplevde jag det på riktigt fast på marken. Återigen lyfter jag på hatten för loungepersonalen på Landvetter.

När jag landade från Köpenhamn hade jag lite tid att slå ihjäl och ett mejl att svara på, så passade på att mellanlanda i loungen. När jag kommer dit möts jag av:
Jag hälsar och säger att jag just ankom från Köpenhamn, därav tidpunkten. Då välkomnas jag in med ett leende och önskas välkommen hem!

Personalen i loungen på Landvetter gillar jag skarpt. Skarpt!

Har man tillgång vid ankomst som EBD i GOT?

Toppen