mha321
Medlem
Får väl lägga ut mina över 36 månader när det handlar om just Toronto, och då har jag 2 hyfsade (likvärdiga med de man får på plats i USA) och 2 katastrof (1h plus räknar jag som katastrof där). De dåliga har båda varit i morgon-rusningen, och min uppfattning var att man helt enkelt har betydligt sämre peak-kapacitet än motsvarande storlek på flygplatser i USA. Så länge man inte kommer i peak så är de bra.Oj! Jag har flugit tre gånger från Toronto och två gånger från Montreal under sista 24 månaderna och det gick riktigt smidigt alla gångerna.
Haft bättre "tur" i Montreal som varit snabbare. Och i Ottawa ett par gånger har det varit väldigt kort kö, nästan lika snabb som jag brukar ha på EWR (tydligen har jag tur där, för jag har inte stått i kö mer än 5-10 minuter där de senaste 3-4 åren åtminstone).
Verkligen. Var där i Måndags, och hela ankomsthallen var full. Som tur är så har de åtminstone öppnat fast-lanes för connecting passengers numera, det gäller bara att inte missa skylten.Immigrationen i Montreal dock har havererat totalt, men det är ju ett annat topic.
Ett problem för ARN är dock att det är så få flighter och koncentrerat till en viss tid att det troligen inte kommer bli särskilt intressant att vara på PC-sidan. Mycket tveksam till om de kommer få till en lounge där, och restauranger blir nog också knapert.
Spontant har jag svårt att se att det skulle bli större än t.ex. i Ottawa, där de ändå har ganska många flighter till USA (dock med små plan). Där finns om jag minns rätt ett cafe och möjligen en tim hortons. Definitivt ingen lounge.
Jag skulle gissa på en liten duty free, ett cafe och kanske en pressbyrån eller motsvarande. Knappast mer än så.
Lounge kan vi ju drömma om, men det går i dagsläget bara 3 flighter till USA med "lounge-bolag" (tror knappast Norwegian skulle betala för att bygga upp en ny lounge, även om lounge ingår för deras premium-pax).
"Får" de göra det, tro? Det är ju inte flygbolagen utan myndigheterna som styr där. Det är väl ytterst ovanligt i USA (finns det alls?) att business/FF får förtur till immigration? (Man får det ju med Global Entry osv, men det är ju ett myndighetsprogam och inte ett flygbolagsprogram)Om de ordnar en fast-track för Business samt guld genom pre-clearance så kanske det kan bli ganska bra.