Senaste nytt

Uppgradering till Business Class för SAS Eurobonus poäng

Maja

Medlem
Cash-upgrade fixades i loungen ARN-HKG, men endast points upgrade vid incheckningen på HKG. Trist för mig då jag bara hade poäng till två och vi var tre. :mad:

Planet ut från HKG idag den 22/2 är knappt halvfullt och väldigt glest i såväl Plus som Business.
 

MBA

Medlem
Cash-upgrade fixades i loungen ARN-HKG, men endast points upgrade vid incheckningen på HKG. Trist för mig då jag bara hade poäng till två och vi var tre. :mad:

Planet ut från HKG idag den 22/2 är knappt halvfullt och väldigt glest i såväl Plus som Business.
Väldigt glest, körde en points upgrade till Business och det blir ju bra service med så få pax i C
 

Johanna

Medlem
Antar att du refererar till SAS flighter nu. Att uppgradera Air New Zealand flighter med eurobonuspoäng kan man inte göra vid incheckning hos Air New Zealand.
Det ska inte vara möjligt att uppgradera SAS bonusbiljetter med poäng heller egentligen, men som med allt annat så finns det en massa undantag som bekräftar regeln. När det kommer till manuell hantering är det mesta möjligt.
Ja, menade SAS-flighter. Men jag tror det står att de inte ska gå att uppgradera dom med poäng. Fick det svaret när jag frågade SAS men det har gått vid gaten.
 

palmen

Moderator
Ja, menade SAS-flighter. Men jag tror det står att de inte ska gå att uppgradera dom med poäng. Fick det svaret när jag frågade SAS men det har gått vid gaten.
Nej det ska inte gå enligt reglerna. Men när något görs manuellt så är det ju inte alltid reglerna appliceras korrekt. Därav möjligt att uppgradera bonusresor med poäng ibland.
 

Brandten

Medlem
Den här tråden ser ut att handla om SAS flygningar och uppgradering för poäng men ämnet är skrivet på så vis att jag vågar slänga ur mig följande fråga.

Hur många eurobonus poäng skulle det kosta att uppgradera Turkish Airlines ekonomi (P) till business på ett av våra leg hem (DAC-IST)?
 
Jag har köpt en flygbiljett med Turkish Airlines från Stockholm till Cape Town i december. Jag köpte den den dyraste Economy-biljetten som dök upp på Turkish Airlines hemsida som var både ändringsbar och återbetalningsbar. Nu tänkte jag försöka uppgradera från Economy till Business med poäng men får då följande i felmeddelande:

Tyvärr kan inte uppgradering göras på vald sträcka. (-108)
Angiven klass kan inte uppgraderas. (-125)

Min bokningsklass på biljetten är 'S'. Läser nu här inne att det enbart är 'Y' och 'B' som kan uppgraderas på Turkish. Hur får jag tag på en sån biljett? Trodde jag hade en biljett som gick att uppgradera eftersom jag köpte den dyraste ekonomi-biljetten men tydligen inte. Någon som vet hur man gör...?
 
Toppen