Senaste nytt

Tjänstebilstråden

Har beställt en Passat GTE med en massa utrustning. Går omkring och funderar på om jag ska ha den på finansiell eller operationell leasing. Med operationell är restvärdet garanterat och en hybrid anno 2016 kan vara helt toppen i restvärde 2019 eller botten. Hur hade ni gjort?

Även om hybriderna är heta nu, så hade jag valt op.leasing i ditt läge. Förutsatt att leasingkostnaden inte drar iväg.

Har beställt en Passat GTE med en massa utrustning. Går omkring och funderar på om jag ska ha den på finansiell eller operationell leasing. Med operationell är restvärdet garanterat och en hybrid anno 2016 kan vara helt toppen i restvärde 2019 eller botten. Hur hade ni gjort?

Eftersom det är en Passat. Och det inte är ditt egna företag. Operationell.

Enda jag läst är att man fått skjuta fram lanseringen och att priset i GB indikerades till £ 29.000 (Bensinaren).
Borde den kunna hamna kring en 300 papp ?

Men det är väl QV'n som gäller va ? :D

Har fått besked!

2.0L bensinare, åttastegad automat, för 305.000kr! Du var alltså spot on :)
690.000kr för fyrklövret!

Ryktet säger också att de kommer fira med rejäla rabatter för att visa att de är tillbaka på marknaden på riktigt! Alfa Romeo är ju inte direkt förstavalet för gemene svensk.....
Fick en hint om priser så låga som 285'' respektive 650''! Det senare känns ju onekligen som ett makalöst bra pris för en bil med 510hk och 0-100 på 3.9s.

Jag kommer nog hålla mig till den vanliga modellen, men visst är det alltid lockande med ett fyrklöver. Det är ju dock så att jag kan köpa en 2.0L Alfa, den nya Abarth 180 C (i Juni) och ändå ha 100.000kr över :)

Då väntar man bara på en broschyr för att välja utrustning, färg mm!

Har fått besked!

2.0L bensinare, åttastegad automat, för 305.000kr! Du var alltså spot on :)
690.000kr för fyrklövret!

Ryktet säger också att de kommer fira med rejäla rabatter för att visa att de är tillbaka på marknaden på riktigt! Alfa Romeo är ju inte direkt förstavalet för gemene svensk.....
Fick en hint om priser så låga som 285'' respektive 650''! Det senare känns ju onekligen som ett makalöst bra pris för en bil med 510hk och 0-100 på 3.9s.

Jag kommer nog hålla mig till den vanliga modellen, men visst är det alltid lockande med ett fyrklöver. Det är ju dock så att jag kan köpa en 2.0L Alfa, den nya Abarth 180 C (i Juni) och ändå ha 100.000kr över :)

Då väntar man bara på en broschyr för att välja utrustning, färg mm!

Färgen är väl given. Röd :)
Alfa Romeo Giulia QV osannolikt snabb runt Nürburgring | Teknikens Värld

Förstår dock inte TV s resonemang. Har man 500+ hästar så är man knappast osannolikt snabb - mer än en självklarhet med låga 8 or resp 7 or.
De börjar bli mossiga gubbsen på TV

Förstår dock inte TV s resonemang. Har man 500+ hästar så är man knappast osannolikt snabb - mer än en självklarhet med låga 8 or resp 7 or.
De börjar bli mossiga gubbsen på TV
Osannolikt är väl fel ordval, men den är ju snabb.
Fyrklövret får väl bara stryk 0-100 av tre sedanbilar på marknaden:
C63Amg, Audi RS6 performance o Dodge SRT Helicat. Dessa bilar har 8-10 cylindrar o 60-200hk mer.

O den är lika snabb runt slingan som en Ferrari 599.

För en V6 sedan för 650" måste det ju anses ganska oväntat iaf :)

Toppen