Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

@Moco har tidigare rapporterat att det inte har erbjudit fri dryck i Go på CPH-GOT: (Från: SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 244 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Och som kundtjänst sedan följde upp med:


Nu är det officiellt med detta "enhancement". Fri dryck ingår numer bara när det erbjuds försäljning i Go:

Diamant - SAS

Riktigt dåligt, att inte erbjuda det när de har servering i Plus. Jag förstår att inte dryck erbjuds om det inte finns servering öht, men det här känns som en märklig förändring.

Frågan kvarstår då: hur kan man erbjuda försäljning på tex GOT-ARN som även är kort restid?
 
@Moco har tidigare rapporterat att det inte har erbjudit fri dryck i Go på CPH-GOT: (Från: SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 244 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Och som kundtjänst sedan följde upp med:


Nu är det officiellt med detta "enhancement". Fri dryck ingår numer bara när det erbjuds försäljning i Go:

Diamant - SAS

Riktigt dåligt, att inte erbjuda det när de har servering i Plus. Jag förstår att inte dryck erbjuds om det inte finns servering öht, men det här känns som en märklig förändring.

Tja, what to say...? Jag antar att de inte är så intresserade av att verkligen förbättra något.

Men men. Jag ska vara illojal och flyga Brussels hela veckan som kommer, och jag har en känsla att de är ännu sämre, men vi får väl se...
 
Men dessa argument duger väl inte?
Annars kan man ju vilja ha champagne på longhaul med hänvisning till att det finns lastat ombord. Man får ju finna sig i den servering som gäller på den serviceklass man är bokad, allt annat skulle jag se som en bonus/ren goodwill. Läste något liknande häromdagen om någon som velat ha glas-glas till sitt mousserande på Go men det är väl ändå att gå ett par steg för långt. Visst, drick mousserande om man nu känner för det. Men givetvis nöjer man sig med det glas som erbjuds i den bokade serviceklassen om inte kabinpersonalen självmant kommer med något annat förslag, tycker jag!

Det var ju jag. Men jag upplever att du blandar äpplen och päron här. Det intressanta var ju att man anser sig inte ha någon servering på got-cph, trots att man serverar te/kaffe.
Jag bad inte om något orimligt. Då är det ju bättre att inte erbjuda Diamond något, eftersom man har 100-olika inskränkningar beroende på linje, humör etc. Finns heller inget i skrift som säger att de inte ska serveras dryck i glas i GO. Så jag känner inte att jag har gått för långt.
 
Men men. Jag ska vara illojal och flyga Brussels hela veckan som kommer, och jag har en känsla att de är ännu sämre, men vi får väl se...
Det beror väl på i vilken av de fyra(!) serviceklasserna ombord som du sitter i. De har också gjort det svårt för CC genom att bara erbjuda dryck i Check&Go och Light&Relax till passagerare som har en ansutning till ett långdistansflyg - också en spänande fältstudie att göra.
 
Det beror väl på i vilken av de fyra(!) serviceklasserna ombord som du sitter i. De har också gjort det svårt för CC genom att bara erbjuda dryck i Check&Go och Light&Relax till passagerare som har en ansutning till ett långdistansflyg - också en spänande fältstudie att göra.

Haha, oh. Jesu krestu.
 
Det var ju jag. Men jag upplever att du blandar äpplen och päron här. Det intressanta var ju att man anser sig inte ha någon servering på got-cph, trots att man serverar te/kaffe.
Jag bad inte om något orimligt. Då är det ju bättre att inte erbjuda Diamond något, eftersom man har 100-olika inskränkningar beroende på linje, humör etc. Finns heller inget i skrift som säger att de inte ska serveras dryck i glas i GO. Så jag känner inte att jag har gått för långt.

Man serverar inget kaffe/te utan går runt med lite choklad till passagerarna som har valt att resa på Go. Ur min synvinkel är att be om smoothie mellan GOT och CPH det samma som att be om ett glas champagne mellan CPH och NRT, seatad i Go på båda exemplen. Man ber om något helt utöver det vanliga helt enkelt.

Gällande glas-glaset i Go så tycker jag personligen att det var lite överdrivet att vilja ha det av ungefär samma skäl som ovan, det ingår inte i serviceklassen helt enkelt – du ska givetvis ha ditt mousserande om du Diamond men bör nöja dig med det vanliga dryckesglaset från Go.

Att SAS är snåla med att dela ut information till sin personal håller jag med om. Att någon är dåligt påläst bör aldrig få ställa till det för kunder. Se bara på prioritetsboarding, tror seriöst aldrig det blir någon ordning på det. Trots att samma personer hanterar en ordentlig dito på Lufthansas flighter bara några minuter innan.

Det beror väl på i vilken av de fyra(!) serviceklasserna ombord som du sitter i. De har också gjort det svårt för CC genom att bara erbjuda dryck i Check&Go och Light&Relax till passagerare som har en ansutning till ett långdistansflyg - också en spänande fältstudie att göra.

Bizz&Class, Flex&Fast och Economy rätt och slätt uttryckte de sig när de presenterade konceptet ombord när jag flög häromveckan med SN. Jag förstod det som att det är 3 serviceklasser ombord och inte 4, ungefär som SAS Go Light inte seatas separat. Gällande drycken till passagerarna så har man gjort det ypperligt lätt för sig genom att inte på något sätt annonsera denna än att skriva denna text längst bak i menykortet och kräva att passageraren visar upp boardingkort eller annan handling som visar på vidare longhaul-resa. Det är inget som crew håller reda på åt en.
 
Man serverar inget kaffe/te utan går runt med lite choklad till passagerarna som har valt att resa på Go. Ur min synvinkel är att be om smoothie mellan GOT och CPH det samma som att be om ett glas champagne mellan CPH och NRT, seatad i Go på båda exemplen. Man ber om något helt utöver det vanliga helt enkelt.

Gällande glas-glaset i Go så tycker jag personligen att det var lite överdrivet att vilja ha det av ungefär samma skäl som ovan, det ingår inte i serviceklassen helt enkelt – du ska givetvis ha ditt mousserande om du Diamond men bör nöja dig med det vanliga dryckesglaset från Go.

Att SAS är snåla med att dela ut information till sin personal håller jag med om. Att någon är dåligt påläst bör aldrig få ställa till det för kunder. Se bara på prioritetsboarding, tror seriöst aldrig det blir någon ordning på det. Trots att samma personer hanterar en ordentlig dito på Lufthansas flighter bara några minuter innan.



Bizz&Class, Flex&Fast och Economy rätt och slätt uttryckte de sig när de presenterade konceptet ombord när jag flög häromveckan med SN. Jag förstod det som att det är 3 serviceklasser ombord och inte 4, ungefär som SAS Go Light inte seatas separat. Gällande drycken till passagerarna så har man gjort det ypperligt lätt för sig genom att inte på något sätt annonsera denna än att skriva denna text längst bak i menykortet och kräva att passageraren visar upp boardingkort eller annan handling som visar på vidare longhaul-resa. Det är inget som crew håller reda på åt en.

Vi tycker olika. Och du har fel (eller har inte serverats :) ) Det serveras återigen kaffe/te på got-cph, och det har även diskuterats i andra trådar här.
 
  • Gilla
Reactions: olo
Vi tycker olika. Och du har fel (eller har inte serverats :) ) Det serveras återigen kaffe/te på got-cph, och det har även diskuterats i andra trådar här.

Reser allt som oftast i Plus, så jag får kaffe men utgick från denna väldigt nytillkomna text på SAS hemsida gällande kaffet.

Skärmavbild 2016-05-07 kl. 16.18.04.png
 
Toppen