Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

Det är väldigt olika för hur man blir behandlad som EBD.

1. SAS vet inte om min status, ber om kortet (20%)
2. SAS vet inte om min status, utan bara säger ok ok innan de stressar iväg (70%)
3. SAS vet om min status (9,95%)
4. SAS vet om min status (0,05%), frågar mig lite lekfullt "du reser en del med oss visst?" och bjuder sedan på en muffins.

5. SAS (eller rättare sagt kabinpersonalen) vet inte om min status, känner inte till vad EBD är, serverar motvilligt ett glas vatten men försöker sälja på mig en flaska vatten. Detta trots att jag egentligen ville ha en smoothie... (tack och lov knappt mätbara procenttal numera)

Ska bli intressant, gör min första resa i Go på måndag på 2 år, Bara rest plus sedan jag blev EBD. Lär ta med "dina förmåner"-lappen som SAS skickar ut, där stårt det ju "fri dricka i Go" om CC inte behagar förstå..

Dock har erkännandet av EBD i Plus vart totalt obefintligt på mina flighter under 2015 (därmed inte sagt att det vart dålig service etc i Plus).

Ska bli intressant, gör min första resa i Go på måndag på 2 år, Bara rest plus sedan jag blev EBD. Lär ta med "dina förmåner"-lappen som SAS skickar ut, där stårt det ju "fri dricka i Go" om CC inte behagar förstå..
Jag har alltid med mig den lappen utifall att det skulle bli en diskussion :)
Den är nu en del av inventarierna som aldrig lämnar handbagaget och alltid finns med på resor. Har som tur var aldrig behövt använda den.

På senaste resorna har de haft koll på att det suttit en Diamond på min plats, dock inte koll på vilket sätesnummer de serverat, efter att de kollat detta så har det inte varit några problem :)

Ska bli kul att se hur EBD kommer funka i SAS go Light , flög plus i veckan och det var ingen som uppmärksammade det hela.

Så min första flygning som EBD var som mina andra Plus flygningar från Gdansk.

Ska bli kul att se hur EBD kommer funka i SAS go Light , flög plus i veckan och det var ingen som uppmärksammade det hela.

Så min första flygning som EBD var som mina andra Plus flygningar från Gdansk.

Go Light innebär väl ingen faktiskt skillnad när du väl sitter i kabinen - utan handlar väl mer om biljettregler, baggage etc. Att det blir en ytterligare segregering ombord var/är väl inte tanken.

@Moco har tidigare rapporterat att det inte har erbjudit fri dryck i Go på CPH-GOT: (Från: SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 244 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
SK448 ikväll. Ber om en smoothie och visar mitt kort varpå cc säger att smoothie inte ingår i GO. Visar kortet igen ifall vederbörande inte uppfattat att det handlar om ett EBD. CC basunerar då ut "Jag vet att du är Diamond, men vill du ha smoothie så skulle du ha åkt Plus." Hon går iväg och hämtar purser som kommer fram och skakar på huvudet och säger att "Diamondförmånerna" inte gäller på CPH-GOT.

Jag åker sträckan i princip varje vecka och har ALDRIG blivit nekad en smoothie.

Trött är bara förnamnet, och jag vet ärligt talat inte varför jag väljer SAS. Dryck som hos de flesta vanliga bolag ingår utan argumentation, är hos SAS en "förmån" till de som reser mest, men i bästa fall serveras om kabinpersonalen är på bra humör. Till det kan väl tilläggas att bemötandet som EBD aldrig har varit bättre än det jag fick som statuslös resenär tidigare.

Riktigt, riktigt dåligt.
Och som kundtjänst sedan följde upp med:
Efter att kontaktat Diamond-kundtjänsten får jag detta svar: "När det gäller just de korta rutterna som exempelvis Köpenhamn - Göteborg/Berlin/Hamburg så ingår ingen försäljning i SAS Go och det innebär även att det inte ingår fria drycker i SAS Go."

Nu är det officiellt med detta "enhancement". Fri dryck ingår numer bara när det erbjuds försäljning i Go:
Drycker ingår i SAS Go när vi erbjuder försäljning ombord, utom alkoholhaltiga drycker på inrikes flyg. Gäller även för en (1) reskamrat eller 4 familjemedlemmar.
Diamant - SAS

Riktigt dåligt, att inte erbjuda det när de har servering i Plus. Jag förstår att inte dryck erbjuds om det inte finns servering öht, men det här känns som en märklig förändring.

@Moco har tidigare rapporterat att det inte har erbjudit fri dryck i Go på CPH-GOT: (Från: SAS - Det här gjorde Ni inte så bra! | Sida 244 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Och som kundtjänst sedan följde upp med:

Nu är det officiellt med detta "enhancement". Fri dryck ingår numer bara när det erbjuds försäljning i Go:

Diamant - SAS

Riktigt dåligt, att inte erbjuda det när de har servering i Plus. Jag förstår att inte dryck erbjuds om det inte finns servering öht, men det här känns som en märklig förändring.

Men dessa argument duger väl inte?
Annars kan man ju vilja ha champagne på longhaul med hänvisning till att det finns lastat ombord. Man får ju finna sig i den servering som gäller på den serviceklass man är bokad, allt annat skulle jag se som en bonus/ren goodwill. Läste något liknande häromdagen om någon som velat ha glas-glas till sitt mousserande på Go men det är väl ändå att gå ett par steg för långt. Visst, drick mousserande om man nu känner för det. Men givetvis nöjer man sig med det glas som erbjuds i den bokade serviceklassen om inte kabinpersonalen självmant kommer med något annat förslag, tycker jag!

Toppen