D
Deleted member 4140
Guest
Kundtjänst suger som regel, oavsett om det är sas eller någon annan kundtjänst.
Borde inte detta ligga i tråden "SAS - det här gjorde ni mindre bra"?Dan Töllborn skrev:Igår med SK2837 CPH-LPA i C. Låg beläggning bra CC. Men enligt "The Menu" i stolsfickan skulle det finnas sallad och paj att förtära. Avgång 08.40 därefter serverades en urtrist frukostlåda. Flygtid enl. tidtabell 5t30 min. Jag tycker att lunch borde serveras. Frukost har redan ätits innan ombordstigning. Att dessutom utbudet inte motsvarar det som utlovas är inte bra. Mackor i all ära men så kul är de inte. Jag ser SAS som ett alternativ till trista tidiga charterflyg men då behöver SAS bli bättre att ta hand om passagerarna. Inte klagan snarare bön.Klicka för att utvidga...
Håller med om att det är dåligt, flighter innan 9 så serveras bara frukost. Den niten har man själv gått på när Barcelona flighten avgick 09:00 från Oslo, nu är den dock flyttad till 09:05 (och jag tror inte det är en slump).Dan Töllborn skrev:Igår med SK2837 CPH-LPA i C. Låg beläggning bra CC. Men enligt "The Menu" i stolsfickan skulle det finnas sallad och paj att förtära. Avgång 08.40 därefter serverades en urtrist frukostlåda. Flygtid enl. tidtabell 5t30 min. Jag tycker att lunch borde serveras. Frukost har redan ätits innan ombordstigning. Att dessutom utbudet inte motsvarar det som utlovas är inte bra. Mackor i all ära men så kul är de inte. Jag ser SAS som ett alternativ till trista tidiga charterflyg men då behöver SAS bli bättre att ta hand om passagerarna. Inte klagan snarare bön.Dessutom gintonic i plastglas men grannen fick jägermeister i glasglas. Underlig inkonsekvens. Dessutom noterade jag att besättningsmaten var just lunch, kan dom få ombord den kan dom väl furnera för pax också.Klicka för att utvidga...
Händer rätt ofta på sista flighten ARN-UME då piloterna brukar komma direkt från en flygning LHR-ARN.Silverfux skrev:Piloterna är försenade.... Den var ny för migSK579 just nu....Klicka för att utvidga...
agehall skrev:Flög OSL-ARN idag. 2x2 personer med EBG resp EBS i varje bokning.När vi får våra boardingkort visar det sig att ingen av oss fått de platser vi bokade när vi gjorde bokningen för ganska länge sedan (och som var korrekta så sent som i helgen) utan vi har istället fått mittensäten på olika rader. Försöker prata med personalen på OSL som är väldigt ointresserade av att lösa problemet och bara hänvisar till att det är en full flight.Väl ombord visar det sig att de flesta verkar ha fått helt andra platser än de som de bokat så antagligen har de skiftat till en annan flygplansmodell än vad som ursprungligen var tänkt.Jag tycker dock det verkar väldigt konstigt att man inte kan seata personer med status och på samma bokning tillsammans och sätter EBGs i mittsäten. Jag är iofs inte förvånad när SKIT är involverade, men det här var inte speciellt snyggt skött.Klicka för att utvidga...
@simon_says91 åkte med SAS i helgen, logistiken hänger inte med i samma takt som han konsumerar Champangen, kan nästa ta gift att ni inte fick någon Caviar heller!taxvalp skrev:Champagnen tog slut i dag CPH-IAD trots att det inte var fullt i business. Det är ju ingen sensation, men intressant nog serverade de mousserande vin på stor flaska (samma märke som de vanliga småflaskorna) helt okommenterat när man bad om champagne till andra måltiden. Uppenbarligen fanns det plats att lasta sådana flaskor men inte champagne... Spartider?Klicka för att utvidga...
Vadå inte ingår på den rutten?! Hitta på egna regler verkar vara helt ok för CC.Moco skrev:SK448 ikväll. Ber om en smoothie och visar mitt kort varpå cc säger att smoothie inte ingår i GO. Visar kortet igen ifall vederbörande inte uppfattat att det handlar om ett EBD. CC basunerar då ut "Jag vet att du är Diamond, men vill du ha smoothie så skulle du ha åkt Plus." Hon går iväg och hämtar purser som kommer fram och skakar på huvudet och säger att "Diamondförmånerna" inte gäller på CPH-GOT.Jag åker sträckan i princip varje vecka och har ALDRIG blivit nekad en smoothie.Trött är bara förnamnet, och jag vet ärligt talat inte varför jag väljer SAS. Dryck som hos de flesta vanliga bolag ingår utan argumentation, är hos SAS en "förmån" till de som reser mest, men i bästa fall serveras om kabinpersonalen är på bra humör. Till det kan väl tilläggas att bemötandet som EBD aldrig har varit bättre än det jag fick som statuslös resenär tidigare.Riktigt, riktigt dåligt.Klicka för att utvidga...
Det där är under all kritik! Nästan läge att ladda upp med ett mejl till Anders inför pendlarmötet..?Moco skrev:SK448 ikväll. Ber om en smoothie och visar mitt kort varpå cc säger att smoothie inte ingår i GO. Visar kortet igen ifall vederbörande inte uppfattat att det handlar om ett EBD. CC basunerar då ut "Jag vet att du är Diamond, men vill du ha smoothie så skulle du ha åkt Plus." Hon går iväg och hämtar purser som kommer fram och skakar på huvudet och säger att "Diamondförmånerna" inte gäller på CPH-GOT.Jag åker sträckan i princip varje vecka och har ALDRIG blivit nekad en smoothie.Trött är bara förnamnet, och jag vet ärligt talat inte varför jag väljer SAS. Dryck som hos de flesta vanliga bolag ingår utan argumentation, är hos SAS en "förmån" till de som reser mest, men i bästa fall serveras om kabinpersonalen är på bra humör. Till det kan väl tilläggas att bemötandet som EBD aldrig har varit bättre än det jag fick som statuslös resenär tidigare.Riktigt, riktigt dåligt.Klicka för att utvidga...
Där hade jag tappat fattningen och fullkomligt skällt ut personen i fråga.Moco skrev:purser som kommer fram och skakar på huvudet och säger att "Diamondförmånerna" inte gäller på CPH-GOT.Klicka för att utvidga...
taxvalp skrev:Champagnen tog slut i dag CPH-IAD trots att det inte var fullt i business. Det är ju ingen sensation, men intressant nog serverade de mousserande vin på stor flaska (samma märke som de vanliga småflaskorna) helt okommenterat när man bad om champagne till andra måltiden. Uppenbarligen fanns det plats att lasta sådana flaskor men inte champagne... Spartider?Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:@simon_says91åkte med SAS i helgen, logistiken hänger inte med i samma takt som han konsumerar Champangen, kan nästa ta gift att ni inte fick någon Caviar heller!Klicka för att utvidga...
Moco skrev:SK448 ikväll. Ber om en smoothie och visar mitt kort varpå cc säger att smoothie inte ingår i GO. Visar kortet igen ifall vederbörande inte uppfattat att det handlar om ett EBD. CC basunerar då ut "Jag vet att du är Diamond, men vill du ha smoothie så skulle du ha åkt Plus." Hon går iväg och hämtar purser som kommer fram och skakar på huvudet och säger att "Diamondförmånerna" inte gäller på CPH-GOT.Jag åker sträckan i princip varje vecka och har ALDRIG blivit nekad en smoothie.Trött är bara förnamnet, och jag vet ärligt talat inte varför jag väljer SAS. Dryck som hos de flesta vanliga bolag ingår utan argumentation, är hos SAS en "förmån" till de som reser mest, men i bästa fall serveras om kabinpersonalen är på bra humör. Till det kan väl tilläggas att bemötandet som EBD aldrig har varit bättre än det jag fick som statuslös resenär tidigare.Riktigt, riktigt dåligt.Klicka för att utvidga...