Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Tack!
Det kanske finns ett värde i att inte avslöja tillgång/efterfrågan också.
Ingen hade väl bjudit över minimumnivån om man visste att kabinen ändå inte blir fullbelagd.
Nu finns osäkerhetsfaktorn där hela tiden och vill man inte chansa, så tar man i lite extra.
Precis så jag tror det är. Vissa badar ju i poäng och hinner inte göra av med dom, där kan det finnas ett stort värde i att dra upp mätaren väldigt högt.
Ska bli kul att se utväxlingen på detta, som EBD hoppas jag personligen på att det kommer krävas mindre poäng för att få igenom uppgraderingar :)

Söker från FCO-FRA-ARN-SDL (22.00-22.50) tisdag 10 maj. Ingen möjlighet att lägga bud. Första delen med Lufthansa funkade ju inte heller med OT men övriga avsnitt togs glatt emot. Och sista planet till SDL en tisdag har nog aldrig varit helt fullt.

Söker från FCO-FRA-ARN-SDL (22.00-22.50) tisdag 10 maj. Ingen möjlighet att lägga bud. Första delen med Lufthansa funkade ju inte heller med OT men övriga avsnitt togs glatt emot. Och sista planet till SDL en tisdag har nog aldrig varit helt fullt.
Ja det börjar tyvärr allt mer se ut som att så fort en bokning inte är 100% SAS så finns ingen möjlighet att lägga bud på någon av sträckorna :mad:

Hur kommer högstabud att räknas fram? Är det vad man bjudit, eller är det näst högsta + något? Kan inte se det någonstans på sidan.
Hur menar du? Den som bjudit mest har högsta budet, eller?
Antar att det finns logik bakom som viktar ens bud beroende på status. 40k poäng för någon utan status ger 40 plusgrade, är man EBG kanske man får 25% mer för samma bud och å 50 plusgradevärde, för en EBD/P så kanske det är 50% högre och ens bud räkans som 60 plusgrade. (OBS, detta är påhittade siffror). På så sätt måste en EBB bjuda mer än 60k poäng för att ha ett högre bud än en EBD som bjuder 40k.

Gällande växlingskursen poäng/cash.
Jag la ett bud på 16500p Go > Plus och det verkar motsvara ett bud på 1530SEK.
Om man loggar in igen på samma bokning så står det i SEK istället för poäng, vad har ni andra fått för "Växlingskurs"?

Med OT kunde man välja både Go > Plus & > Business, verkar inte gå att göra här vilket jag tycker är synd.
Eller har jag bara inte fattat hur man gör?

Precis så jag tror det är. Vissa badar ju i poäng och hinner inte göra av med dom, där kan det finnas ett stort värde i att dra upp mätaren väldigt högt.
Ska bli kul att se utväxlingen på detta, som EBD hoppas jag personligen på att det kommer krävas mindre poäng för att få igenom uppgraderingar :)
Men att dra upp mätaren väldigt högt känns ju i de flesta fall rätt onödigt när det fortfarande är ett fast pris att uppgradera på flygplatsen. Visst kanske platserna har tagit slut då redan men, det är ju trots allt en chansning oavsett vart man väljer att uppgradera. Är det så viktigt att få igenom en uppgradering att man är beredd att offra poäng till ett riktigt överpris så kanske man skulle boka den högre klassen från början redan.

Men att dra upp mätaren väldigt högt känns ju i de flesta fall rätt onödigt när det fortfarande är ett fast pris att uppgradera på flygplatsen. Visst kanske platserna har tagit slut då redan men, det är ju trots allt en chansning oavsett vart man väljer att uppgradera. Är det så viktigt att få igenom en uppgradering att man är beredd att offra poäng till ett riktigt överpris så kanske man skulle boka den högre klassen från början redan.
Beror ju på hur man värdesätter sina poäng, finns ju de som har någon miljon poäng och inte kan göra av med dom, då kan det ju vara värde i att spendera poäng istället för cash även om det kanske blir billigare på flygplatsen.
Jag tror dock inte så många kommer bjuda några större poängsummor.
Framöver kanske det kommer kampanjer eller liknande så att man bara behöver betala 50% av priset men att det räknas som man betalt 100% :)

"Sorry we have no space available" blev svaret när jag knappade in ARN-ORD den 2/5 (på måndag).. oas har jag en connecting till Philadelphia med United sen så det kanske ställer till det? Enligt expertflyer är C-kabinen inte full..

"Sorry we have no space available" blev svaret när jag knappade in ARN-ORD den 2/5 (på måndag).. oas har jag en connecting till Philadelphia med United sen så det kanske ställer till det? Enligt expertflyer är C-kabinen inte full..
Fick samma besked på min bokning. United inblandad i den.
Blir att fråga på flygplatsen.

Toppen