Senaste nytt

bmi Diamond Club och dess framtid (2012-DEC-31 är slutdatum)

Om någon vill bli British Airways Executive Club Silver (oneworld Sapphire: typ Star Alliance Gold) för billig peng, skaffa 19.000 bmi staus miles(3.000 till Blue Plus, 16.000 från Blue Plus till Silver) före 2012-JUN-01.

T ex Budapest-Kairo-Bangkok t/r med Egyptair i Business class ger ca 23.500 bmi miles, vilket blir samma summa av avios senare och det kostar ca 10.500 SEK inkl. skatter.
http://www.businessclass.se/deals/1...pur-beijing-t-r-egyptair-11-000-sek-inkl.html

bmi skrev:
As part of the transition of bmi into British Airways, from 1 May 2012 British Airways is inviting you, as a Diamond Club member, to also join the Executive Club at your equivalent tier status level. Diamond Club Gold customers will be invited to become Gold members of the Executive Club and Silver members to become Silver , which will be in addition to your Diamond Club membership. Further details will follow shortly.

Man kan dock inte tjäna bmi status miles med Lufthansa grupp flygningar längre.
(Lufthansa, SWISS, Brussels Airlines, Austrian)
bmi skrev:
Lufthansa Group Airlines

As communicated to Diamond Club members on 11 April 2012, the earn and spend agreement with the Lufthansa Group ended on 19 April 2012. This included Lufthansa, Swiss, Austrian Airlines, and Brussels Airlines. This means that Diamond Club members are no longer able to earn destinations and status miles and are also no longer able to spend destinations miles on these airlines.

Last edited:
19181 statusmiles hade jag. Men hur görs statusmatchningen då, ja vill ju inte starta nytt BA-konto utan ha kvar mitt gamla, men uppgraderat.

Enda problemet är att du kommer kuna föra över dina miles/avios först den 3e juli och man kan endast boka Star Alliance awards fram till den 31a maj

Enda problemet är att du kommer kuna föra över dina miles/avios först den 3e juli och man kan endast boka Star Alliance awards fram till den 31a maj

Det har jag missat. Synd...

EDIT: Med andra ord kan man flytta avios till bmi Diamond Club och boka bonusresa med Virgin Atlantic.
Snacka om all-Britain program. :cool:

Last edited:
Som du säger Diamond Club kommer bli det engelska bonus kortet. Kan samla och spendera miles direkt med BMI, BA, och Virgin Atlantic. Sedan när började Willie Walsh och Richard Brandson samarbeta med något?

En sak som jag fortfarande undrar om är om det blir nu möjligt att kombinera BA och SK på en biljett från GOT. Förut kunde man flyga SK under bmi code-share och det var ju kanon då man var på LHR kl 8. Möjligheten att kombinera tidig SK med en av BAs avgångar kunde öppna mycket bra möjligheter för alla resandes ifrån västkusten.

Toppen