Senaste nytt

bmi Diamond Club och dess framtid (2012-DEC-31 är slutdatum)

Det var inte illa och plötsligt blir jag BAEC Gold!

Allt var ju inte av ondo:D

Dock säger dom ju inte så mycket mer vad som kommer att hända i relation till övriga OW-program. Det är ju det som kommer att bli intressant att se.

Last edited:
Noterar dock att de har tagit bort samtlig information om olika silver/guldnivåer på hemsidan... Jag har 19k statusmiles och har ev en flygning till Sydafrika under maj med Ethiopian. Om jag tjatar på chefen och får till den i Biz, kan jag kanske få ihop guldkort då före 31 maj? Vart går gränsen, har för mig att det var 38k miles, men kommer inte ihåg?

Noterar dock att de har tagit bort samtlig information om olika silver/guldnivåer på hemsidan... Jag har 19k statusmiles och har ev en flygning till Sydafrika under maj med Ethiopian. Om jag tjatar på chefen och får till den i Biz, kan jag kanske få ihop guldkort då före 31 maj? Vart går gränsen, har för mig att det var 38k miles, men kommer inte ihåg?

38.000 miles från Silver.

Det gåt att köpa bmi miles fortfarande. Upp till 24.000 miles per år dock.
Buying Miles | Fly bmi

1.000 miles/12 GBP + 15 GBP administration fee.
24.000 miles = 303 GBP = ca 3.300 SEK för blivande 24.000 avios.

Kollade faktiskt direkt om att köpa miles.
Motsvarande 24.000 avios på ba.com kostar €459 vilket motsvarar ca 375 GBP.

Last edited:
Och silver var 16k eller hur (sorry för att fråga, men infon verkar som sagt borttagen på hemsidan). Då lär det inte räcka, då får jag tjata om att slippa resan i stället ;-)

Ja. Här kan du läsa gamla regler/förmåner för bmi Diamond Club status medelmmar som de inte har tagit bort från sidan.

bmi skrev:
When you first join Diamond Club, you receive various benefits that Blue membership gives you. It takes just 3,000 membership status miles to reach Blue Plus then from Blue Plus 16,000 membership status miles to reach Silver level, then from Silver, 38,000 membership status miles to reach Gold.
As you progress through the Diamond Club membership levels your benefits increase. See at a glance the benefits you receive at each membership level. For more detail on each individual membership benefits, please refer to the ‘membership benefits’ section online.

M a o, om man börjar från noll, behöver man 3.000 + 16.000 + 38.000 = 57.000 status miles. Det kvalar du rätt genom att flyga en Europa-Oceanien t/r med THAI i First class. ;)

Kanske skulle prövat att statusmatcha till bmi från exempelvis Skyteam eller One World för att sedan få statusen överförd till BA?! Har känslan att BMI inte var omöjliga med statusmatchningar.

Fast jag har å andra sidan redan långt fler statuskort än jag behöver...

Toppen