Senaste nytt

bmi Diamond Club och dess framtid (2012-DEC-31 är slutdatum)

Jag vet inte om någon har lagt upp detta redan men bmi Diamond Club verkar ha +20% bonus vid köp av miles.
För £219($350) kan du idag köpa 17000+3400 miles som räcker till en enkelresa till/från USA med en miles+cash alternativ.

Nej, det finns separat awardtabell för BA flygningar och det inte finns miles+cash möjlighet (än så länge).

Enligt den är det inte någon fördel att ta en BA-flight med destination-miles. T ex LHR-HKG i F 180 000 Avios/300 000 destination miles. Men LHR-LAX i F är samma, men till NYC 120 k Avios/ 150 k dest.miles.M a o är det ganska kraftiga variationer i skillnaden mellan Avios och destination miles som krävs.

Hur många Avios som behövs kan man räkna fram här. Som ni kan så på räknaren så har ju även BA en miles+cash möjligt om man flyger med BA.

Nu är det så att andra Star Alliance flygbolag har börjat strypa award platstillgångar åt bmi Diamond Club, även om platser är synliga på ANA, Aeroplan och/eller United. :(

• Turkish Airlines(TK): sedan en veckas tid kan man inte boka TK flygningar
  • Singapore Airlines(SQ): fr o m idag eftermiddag började man få problem att boka SQ flygningar
  • Air China(CA): vissa internationella flygningar är ej bokbar trots att det syns även för bmi agenterna

Vet ni om det fotfarande gå att redeema awardresor med gamla regler? Förvisso är det BA och partners som gäller nu men det är intressant om det går att boka en enkelresa för halva antalet poäng+cash.

Vet ni om det fotfarande gå att redeema awardresor med gamla regler? Förvisso är det BA och partners som gäller nu men det är intressant om det går att boka en enkelresa för halva antalet poäng+cash.

Det gäller endast other partner award tabell.
Viket innebär att
* Star Alliance partner tabell gäller ej.
* Man inte kan boka enkelresa
* Man inte kan boka Miles+Cash

Nu är alla mina bmi miles flyttad till British Airways Executive Club konto.
Det känns tomt... :(

En era är över. Nu får jag leta vidare om annat FFP.

Toppen