Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Gällande hela historien med att Diamonds inte får dricka på korta flighter förstår jag mig inte på. Jag har gjort ett antal flighter i år som EBD i GO där jag bland annat flög CPH-TXL som har en flygtid på 50 min på en CRJ900 (som för övrigt va 50% beläggning på) och frågade om man kunde få något annat än vatten att dricka. Självklart blev det ett nej eftersom att de va en Norden -> EU flight med en tidtabellstid på under 80 min. Samtidigt ställer jag mig frågan hur då SAS kan tyckas att man kan få dricka när man flyger GOT-ARN som har en flygtid på 40-45 min och en tidtabellstid på 60 min där det flera gånger är plan som tar upp till dubbelt antal passagerare.

Har hört argumentet att de skulle va att dom inte hinner på grund av flygtiden, det är ren bullshit enligt mig. Känns som de borde fokusera på rätt sak och inte hålla på att sätta krokben för sig själva.

Jag kanske missat något, men var står det att hon inte kommer att få 250€?

Givetvis har jag drillat tjejen i EU261 så hennes första svar till personalen var att då skulle hon ha ersättning och önskade ansöka om detta direkt. Då fick hon svaret att 100kr till mat var tillräcklig ersättning och att mer var inte att vänta.

Komiken i det hela var att när hon till slut kom fram till Östersund så kom inte väskan på bandet för den hade hunnit skickas med det tidiga planet hon inte fick gå ombord på. Ridå ner....

Givetvis har jag drillat tjejen i EU261 så hennes första svar till personalen var att då skulle hon ha ersättning och önskade ansöka om detta direkt. Då fick hon svaret att 100kr till mat var tillräcklig ersättning och att mer var inte att vänta.

Komiken i det hela var att när hon till slut kom fram till Östersund så kom inte väskan på bandet för den hade hunnit skickas med det tidiga planet hon inte fick gå ombord på. Ridå ner....
Löjligt. Bara att gå på hårt.
Som @agehall skrev, solklart EC 261/2004, förstår inte riktigt varför hon skulle bli nekad ombordstigning för att väskan inte hinner med, att bagage blir sent händer ju hela tiden?

förstår inte riktigt varför hon skulle bli nekad ombordstigning för att väskan inte hinner med, att bagage blir sent händer ju hela tiden?
Nej, snarare borde de väl ha lastat av väskan från den tidigare flighten eftersom hon inte var med? Det brukar de ju göra om det är passageraren som missar sin boarding...

Nej, snarare borde de väl ha lastat av väskan från den tidigare flighten eftersom hon inte var med? Det brukar de ju göra om det är passageraren som missar sin boarding...
Det var fel agerat av personalen som sa att hon inte fick boarda för att bagaget inte skulle hinna med, sånt händer hela tiden och passageraren skall alltid komma med även om bagaget kanske inte hinner. Bagaget kan åka med en annan flight än passageraren om inte passageraren kunnat påverka det själv.....

Dryckesproblemen fortsätter. Nekad såväl mousserande vin (Francois Montand) som glas på SK542 MAN-CPH ikväll med hänvisningen att varken glas eller mousserande vin ingår i "Diamond-förmånerna", utan endast för resenärer i Plus. Kvinnan i besättningen är otrevlig och förklarar tydligt för sin manlige kollega att Diamond inte har några sådana "förmåner."

Dryckesproblemen fortsätter. Nekad såväl mousserande vin (Francois Montand) som glas på SK542 MAN-CPH ikväll med hänvisningen att varken glas eller mousserande vin ingår i "Diamond-förmånerna", utan endast för resenärer i Plus. Kvinnan i besättningen är otrevlig och förklarar tydligt för sin manlige kollega att Diamond inte har några sådana "förmåner."

Bara skriva o klaga o begära ersättning..

Pinsamt.

Toppen