Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Dryckesproblemen fortsätter. Nekad såväl mousserande vin (Francois Montand) som glas på SK542 MAN-CPH ikväll med hänvisningen att varken glas eller mousserande vin ingår i "Diamond-förmånerna", utan endast för resenärer i Plus. Kvinnan i besättningen är otrevlig och förklarar tydligt för sin manlige kollega att Diamond inte har några sådana "förmåner."
Vad har du gjort för ont? Har de en bild på dig i galleyt? ;)
Det här är ju farsartat!

Dryckesproblemen fortsätter. Nekad såväl mousserande vin (Francois Montand) som glas på SK542 MAN-CPH ikväll med hänvisningen att varken glas eller mousserande vin ingår i "Diamond-förmånerna", utan endast för resenärer i Plus. Kvinnan i besättningen är otrevlig och förklarar tydligt för sin manlige kollega att Diamond inte har några sådana "förmåner."
Du kan få en mailkonversation jag hade med EBD mailen och sen customer care gällande detta. Så kan du bifoga den när du mailar dom igen om detta...

Det är löjligt dåligt med tanke på hur länge det har gått sen nivån introducerades. OK om de hade varit någon nyanställd en enstaka gång men nu händer det upprepade gånger där crew inte har någon aning om vad som är vad.

Pinsamt är väl bara förnamnet. Klart att mousserande ska ingå, däremot så är det inte en förmån att få glas-glas som diamond, frågar man snällt så kan man dock få det ibland när man sitter i go :)

Pinsamt är väl bara förnamnet. Klart att mousserande ska ingå, däremot så är det inte en förmån att få glas-glas som diamond, frågar man snällt så kan man dock få det ibland när man sitter i go :)

Jag påstod aldrig att det var en förmån att få just ett glas, utan jag frågade. Ingetdera föll dock i god jord. Pinsamt, löjligt, kalla det vad man vill - de tar verkligen inte bra hand om mig som Diamond iallafall. Jag tycker mest det har handlat om att förlöjliga hela Diamond-konceptet från besättningens sida, gång på gång, så där har de ju varit konsekventa iallafall....

Känns som vi har ett bra samtalsämne på Diamondeventet på Grand Hotell om 2 veckor. Förra året va de chips och smoothies, i år alla drycker.

Känns mer som att de borde ha koll vid det här laget..
Det är riktigt pinsamt att man ska behöva bråka / argumentera för att kunna få dryck när man har betalt x antal tusen lappar för att uppnå sitt diamant kort.
Medan i stort sätt alla andra bolag erbjuder dryck när som oavsett om du har status eller ej.

Nåja man får överleva ett år till med detta och se om det blir bättre till nästa period :)

Flög hem i torsdags med SK904 i C. Aldrig vart med om mer rutten service. Dansk CC. 2 trötta farbröder i 60-årsåldern som verkade hata sitt jobb, sina liv och alla passagerare, slängde surt fram maten med ngt danskt brölande, blängde när man ville ha mer att dricka och var allmänt otrevliga, faktiskt aldrig stött på så otrevliga CC. De 2 CC-tjejerna agerade godkänt men inget mer, inget leende, ingen "känsla" i arbetet. Lika usla som dessa var, lika bra var flighten SK945 förra måndagen.. Nej denna besättning vill jag INTE åka med igen. Dessutom glappade mina hörlurar samt att hårdhetsinställningen var paj i stolen = stenhårt säte hela flighten.
Skrev ett bittert gnällmail till SAS och fick 15000 poäng som plåster på såren.

Flög hem i torsdags med SK904 i C. Aldrig vart med om mer rutten service. Dansk CC. 2 trötta farbröder i 60-årsåldern som verkade hata sitt jobb, sina liv och alla passagerare, slängde surt fram maten med ngt danskt brölande, blängde när man ville ha mer att dricka och var allmänt otrevliga, faktiskt aldrig stött på så otrevliga CC. De 2 CC-tjejerna agerade godkänt men inget mer, inget leende, ingen "känsla" i arbetet. Lika usla som dessa var, lika bra var flighten SK945 förra måndagen.. Nej denna besättning vill jag INTE åka med igen.

Låter som om det var samma besättning som jag hade på SK 964 från HKG-ARN i söndags. Exakt samma upplevelse för mig. Gamla, trötta och inte speciellt trevliga. En av kvinnorna log inte på hela flygningen, dessutom torkade hon av spilld vaniljsås på kanten av tallriken med fingret innan hon serverade mig desserten. För mig var det första gången någonsin i C, så det var en stor besvikelse. Trodde man skulle uppskattas/uppmärksammas mer i C. Är detta vanligt, ni som reser mer frekvent med SAS? För mig var det ingen skillnad i service/attityd jämfört med en flygning med ett lågprisbolag. Är dock nöjd med själva kabinen, samt mat och dryck, men det är ju en annan sak.

Låter som om det var samma besättning som jag hade på SK 964 från HKG-ARN i söndags. Exakt samma upplevelse för mig. Gamla, trötta och inte speciellt trevliga. En av kvinnorna log inte på hela flygningen, dessutom torkade hon av spilld vaniljsås på kanten av tallriken med fingret innan hon serverade mig desserten. För mig var det första gången någonsin i C, så det var en stor besvikelse. Trodde man skulle uppskattas/uppmärksammas mer i C. Är detta vanligt, ni som reser mer frekvent med SAS? För mig var det ingen skillnad i service/attityd jämfört med en flygning med ett lågprisbolag. Är dock nöjd med själva kabinen, samt mat och dryck, men det är ju en annan sak.

Nya kabinen är fin. Men ja, personalen är allt som oftast väldigt trött och sur. Riktigt trist att det blev så på din första resa, då förtjänar man en fin upplevelse. SAS är väl dock inte ensamma om att inte leverera servicemässigt, men inte bra oavsett. Jag tycker man ska påpeka sådana saker som att peta med fingrar i maten etc. då det inte är acceptabelt. Jag tycker att crew oftast är sämre än LCC, om du frågar mig. Jag har aldrig haft en dålig upplevelse på t.ex. Norwegian sett till crew. Men samtidigt handlar väl det om att jag inte har några större förväntningar på dem heller. Dock har de alltid varit unga, glada och trevliga, och så är det sällan hos SAS. Som jag ser det blir det mycket svårt att rycka nuvarande personal upp till en bättre nivå. Uttrycket "man kan inte lära gamla hundar att sitta" verkar passa bra hos SAS.

Toppen