Har precis råkat ut för exakt samma sak med samma företag i Singapore. Blir ett samtal till Medmera direkt
Får inte länken att funka, men jag antar att du menar detta inlägg - som jag skrev.
Beklagar. Återkommer med besked när min reklamation är behandlad.
Intressant med artiklar om kortbedrägeri i tidningarna i går och i dag.
Hoppas inte fler MedMera-kunder drabbas (eller andra för den delen).
Kan bara hålla med att Coop inte är särskilt smidiga när det gäller reklamationer. Jag har väntat en vecka på reklamationsblanketten nu. Såg dessutom att Coop haft mage att lägga en ersättningskortsavgift på 80 kronor på mitt kontot. Ringde kundtjänst som iaf var vänliga och tog bort avgiften. Blanketterna skulle tydligen "vara på väg".Hur ser det ut för er all har Coop hört av sig?
Nu är jag nog den tredje (kanske fler) på forumet som fått någon sorts kortbedregeri på kortet.
Det står Rws-Eservices två belopp på cirka 6000 kr st. Så det är köp på hela 13.000 sek.
När jag ringde Coop sa de att detta har hänt väldigt många!
De vill att man skriver på en blankett. Varför kan man inte göra reklamationen direkt i telefon? Det är ju katastrof, det kan man göra med andra kortutgivare.
Och det märkliga är att efter klockan 18:00 eller 19:00 så är det bara talsvar för spärr man kan inte tala med någon. Första kortutgivaren som gör så (iaf de jag haft)
Är det så att detta är ett utländskt köp är detta anmärkningsvärt då jag haft stängt för utlandsköp.
Hur ser det ut för er all har Coop hört av sig?
Nu är jag nog den tredje (kanske fler) på forumet som fått någon sorts kortbedregeri på kortet.
Det står Rws-Eservices två belopp på cirka 6000 kr st. Så det är köp på hela 13.000 sek.
Detta verkar gälla hela kortbranschen. Mitt Eurocard drabbades och en drabbad kollega hade ett annat kort.
Såg en artikel i Svenska Dagbladet om att kortbedrägerierna ökat kraftigt på senare tid. Kortutgivarna har hittills inte velat införa pin-kod på internetköp, rädda för att tappa försäljning, men om kostnaderna för bolagen nu ökar så kan de komma att svänga i frågan.
I artikeln nämndes att få kortbedrägerier polisanmäls eftersom kortföretagen oftast är snabba på att ersätta de drabbade. För statistikens skull kan det vara en idé att polisanmäla. Det är ju inte heller så att det saknas ledtrådar när någon, som i mitt fall, beställer flygbiljetter på mitt kort eller beställer hem prylar.
Nu vet jag inte om jag skulle orka driva denna linje i praktiken men så här ser jag det:Och som jag skrev i mitt föregående inlägg kräver Coop polisanmälan för att de av huvud taget skall behandla reklamationen. Så här har man inget val.