Jakob Österberg
Medlem
Korrekt3. Dubbelkolla gärna, men jag har för mig det står i villkoren att man får tillbaka kostnaden för den outnyttjade tiden.
Korrekt3. Dubbelkolla gärna, men jag har för mig det står i villkoren att man får tillbaka kostnaden för den outnyttjade tiden.
Du säger att de 20000 baspoängen inte kan användas till resor? Mina hamnade i "potten" med alla andra poäng och har använts för Awardresa.1. Nej de 20000 statusgrundande poängen kan ej användas till resor. Så totalt 36000 poäng för 4000kr.
2. Korrekt.
3. Dubbelkolla gärna, men jag har för mig det står i villkoren att man får tillbaka kostnaden för den outnyttjade tiden.
Kanske inte, har levt i tron att det fanns två sorters poäng, bas och extra. Tydligen finns det en tredje kategori. När jag kollar i SAS appen så står det "Swedish domestic" som typ. Hmmm.Då måste det ha blivit något fel för dig, gratulerar!
Då måste det ha blivit något fel för dig, gratulerar!
Nej det finns bara 2 sorters poängen, bas och extra. Baspoängen kan man inte använda utan räknas enbart mot status. Extrapoäng ger ingen status alls men kan istället användas till att boka flyg, uppgraderingar mm.Kanske inte, har levt i tron att det fanns två sorters poäng, bas och extra. Tydligen finns det en tredje kategori. När jag kollar i SAS appen så står det "Swedish domestic" som typ. Hmmm.![]()
Då lärde jag mig en ny sak idag också
Nej det finns bara 2 sorters poängen, bas och extra. Baspoängen kan man inte använda utan räknas enbart mot status. Extrapoäng ger ingen status alls men kan istället användas till att boka flyg, uppgraderingar mm.
Nej, det där är felaktigt.Nu har du väl fått det om bakfoten.
"Basic points can be used for award travel and also count towards upgrade to a higher membership level."