Det finns Star Alliance lounger som drivs av THAI, Singapore Airlines, United.Anfield skrev:Vilken Lounge ska jag använda i Terminal 2 Hong Kong ? flyger SAS är EBG.Klicka för att utvidga...
Räkna med att loungepersonalen går efter enligt reglerna = endast en gäst.Anfield skrev:Vad tror ni får man med grabben och häxan surtant i en Star Alliance lounge ?Eller är dom stenhårda med en gäst ? Kan man då betala in ?Klicka för att utvidga...
Det finns en som ligger nära immigration och en vid bron.Anfield skrev:Eller ska man välja PP Lounge ? i så fall vilken ?Klicka för att utvidga...
Mmm. Jag undrar om inte SAS överskattat marknadens intresse för Plusprodukten.RobHK skrev:Har själv kört 4 vändor hittills med SAS till HKG, generellt verkar beläggning väldigt god i business samt economy. Plus går betydligt glesare. Torsdags flighten till Hkg är alltid välfylld. Hem Sön också rätt hög beläggning, Mån verkar va glesare.Klicka för att utvidga...
Även Turkish Airlines har överskattat behov av Premium Economy.Agö skrev:Mmm. Jag undrar om inte SAS överskattat marknadens intresse för Plusprodukten.Klicka för att utvidga...
Har talat med några i personalen ombord och de säger att över 50 platser i " mellan kabinen" är förmycket många av de som sitter i plus är uppgraderade.Agö skrev:Mmm. Jag undrar om inte SAS överskattat marknadens intresse för Plusprodukten.Klicka för att utvidga...
Precis. Inga nya Boeing 777 kommer att ha Comfort Class.Dr. Miles skrev:Även Turkish Airlines har överskattat behov av Premium Economy.De har börjat att lägga ner deras Econony Comfort Class väl?Klicka för att utvidga...
En lite bidragande orsak kan ju vara att man gör som jag gjorde. Bokar Plus (så vet man att man sitter ok om inte superbra) söker/betalar för uppgrade till Business, och sedan tillkommer CU för Diamond. Skulle vara intressant att veta hur förhållande uppgrades/revenues ser ut för respektive Plus och Business.Agö skrev:Mmm. Jag undrar om inte SAS överskattat marknadens intresse för Plusprodukten.Klicka för att utvidga...
Det är ju också ofta svårt att boka plus om man behöver vidare med ett bolag som inte är SAS. Bokar man via en onlineresebyrå brukar man väl inte få upp det alls. Och bokar man vidare med en SAS-codeshare så hamnar man i Economy på den (om det öht går att boka den vägen). Framförallt den första kostar nog en del som annars skulle kunna bokat plus.Agö skrev:Mmm. Jag undrar om inte SAS överskattat marknadens intresse för Plusprodukten.Klicka för att utvidga...
Yes. Men jag undrar om inte detta är en p2p-linje (dock inte från Europa som synes men väl i Asien). Betraktelsen var dock mer generell, rapporterna har varit många om tomma stora Pluskabiner på de uppgraderade och nya A330-kärrorna tycker jag. Och SAS har ju också sänkt priserna i denna klass. Finns som sagt ett antal tecken som tyder på att man kanske inte skulle satsat på en så stor Pluskabin.mha321 skrev:Det är ju också ofta svårt att boka plus om man behöver vidare med ett bolag som inte är SAS. Bokar man via en onlineresebyrå brukar man väl inte få upp det alls. Och bokar man vidare med en SAS-codeshare så hamnar man i Economy på den (om det öht går att boka den vägen). Framförallt den första kostar nog en del som annars skulle kunna bokat plus.Klicka för att utvidga...
Noterat samma på de få long haul jag åkt senaste tiden. Tycker själv att plus numera är riktigt prisvärt och det vore synd om det inte bär sig men det är väl bara ytterligare tecken på att skandinaviska marknaden skiter i precis allt utom pris. För några hundralappar mer, ibland tom billigare än eko får man en långt bättre stol, lounge, fast track, mer poäng och en helt ok service på en långflygning. Hoppas att de håller ut och att folk inser att det är ett bra alternativ till ett mänskligt pris.Agö skrev:Yes. Men jag undrar om inte detta är en p2p-linje (dock inte från Europa som synes men väl i Asien). Betraktelsen var dock mer generell, rapporterna har varit många om tomma stora Pluskabiner på de uppgraderade och nya A330-kärrorna tycker jag. Och SAS har ju också sänkt priserna i denna klass. Finns som sagt ett antal tecken som tyder på att man kanske inte skulle satsat på en så stor Pluskabin.Klicka för att utvidga...
011430121 skrev:Jag letade efter en artikel jag läst om att Finnair har märkt av att SAS har öppnat linje till HKG (hittar den inte)I mitt sökande så hittade jag dettaSvD,seSnälla om den redan finns här på BC, skäll inte ut mig jag har inte sätt den förutKlicka för att utvidga...
Håller helt med dig. Om man kan planera för resan vill säga. Gjorde ett helt ovetenskapligt försök på SAS priser med utgångspunkt i Stockholm och resa till Hong Kong, måndag 25 april till söndag 1 maj - vilket kanske är ett vanlig scenario för en eller annan affärsresenär. För oss som är vana vid helt andra (läs: högre) priser i Plus (ex-CPH) är nedan ett mycket bra pris. Men frågan är om företagen är beredda att betala ytterligare 3800 SEK. De allra flesta privatpersoner är det nog inte.varva77 skrev:Noterat samma på de få long haul jag åkt senaste tiden. Tycker själv att plus numera är riktigt prisvärt och det vore synd om det inte bär sig men det är väl bara ytterligare tecken på att skandinaviska marknaden skiter i precis allt utom pris. För några hundralappar mer, ibland tom billigare än eko får man en långt bättre stol, lounge, fast track, mer poäng och en helt ok service på en långflygning. Hoppas att de håller ut och att folk inser att det är ett bra alternativ till ett mänskligt pris.Klicka för att utvidga...