Uppgradering med Optiontown

SK1846 MLA-ARN Go-Plus Söndag 10e April. Ansökte igårkväll och fick besked idag kl 18.

Inte blivit nekad OT ännu på 5-7 försök tror jag. tidiga puckar tyckte jag de va i alla fall.

Är det någon annan som noterat att priset per person varierar beroende på hur många som är i bokningen? Jag tittade på två tor inrikesbokningar bokade samtidigt och på samma flighter och bokningsklass:

1 person 37/39EUR

3 personer 30/33EUR (per person)

jag har tittat flera gånger och det blir alltid samma priser, så man får alltså mängdrabatt...

Personligen så är den låg, men jag verkar mest resa på dagar då business säljs slut. Har samma sits nästa vecka då flighten varit helt nollad i alla klasser i > 10 dagar...

Den är iallafall mycket lägre än på intra-EU där jag med flera har 90% eller bättre lycka.

Uppad till Plus på CPH-LHR på måndag enligt appen, men inget mail från OT. 100% på intra-EU (ca 10 ggr), 50% på interkontinentala (1 gång till IAD, nix hem från ORD ...)

Väntar nu på lotteridragningen, åker till ewr på söndag, just nu så är det C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O9 G9 N9

På utresan.

Har aldrig lyckats med OT på vägen hem åker hem från ORD så får se...

jumbooze skrev:Väntar nu på lotteridragningen, åker till ewr på söndag, just nu så är det C9 D9 Z0 R0 J0 Y9 S0 B0 P0 A0 E9 M9 H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O9 G9 N9På utresan.Har aldrig lyckats med OT på vägen hem åker hem från ORD så får se...Klicka för att utvidga...
Väntar med spänning. Håll oss uppdaterade @jumbooze !

toer00 skrev:Och någon som har koll på ration för long-haul...?Klicka för att utvidga...
Nu har jag bara två försök men har 100% på dom försöken. Först upp till plus (sökte inte business) på vägen till newark och sen till business på vägen hem till Arlanda igår.

jumbooze skrev:Nitlott på utresan. Får se hur det går med Plus->Biz på hemresan men jag har som sagt aldrig lyckats med en OT på vägen hem från USA, har någon???Klicka för att utvidga...
Jag har fått det 2 ggr på hemresan(de gångerna fick jag avslag på utresan i en nästan tom kabin). Bägge gångerna från ORD om jag inte missminner mig

Min bror och mor har fått igenom OT (GO -> PLUS) imorgon på SK996, PEK-CPH, och det ser ut som LN-RKP ska flyga den sträckan.

Eftersom det planet inte har någon PLUS-kabin (right?) hur fungerar det då? Eller snarare vad händer?

Tonton skrev:Min bror och mor har fått igenom OT (GO -> PLUS) imorgon på SK996, PEK-CPH, och det ser ut som LN-RKP ska flyga den sträckan.Eftersom det planet inte har någon PLUS-kabin (right?) hur fungerar det då? Eller snarare vad händer?Klicka för att utvidga...
Om jag minns rätt så har den fått plus-kabin, eller åtm ska få om den ännu inte fått.

Back