Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Jag blev av med min förbetalda (500kr) nödutgångsplats på 995 igår. Frågade vid gaten vad dom kunde göra (alltså om det fanns någon exit row plats) dom gav mig bara en normal fönsterplats framför toan, inte helt kul för 196cm (O)Tur-ture.
Blev minst sagt lite sur när jag kommer ombord att det fanns lediga platser på rad 40 (fönster och gång) men dom var enligt crew blockade.
Vem klagar jag hos ? - jag borde väl få tillbaka pengarna för den förvalda platsen.

customercare@sas.se

Ja men absolut. Även om jag är glad för deras skull så håller jag med till fullo.

Min bror beskrev även hur det var väldigt rörigt eftersom alla hade förlorat sina platser och därefter var tvungna att gå till någon sas-bås för att fixa det. Där blev det typ "först till kvarn".

Även om det är Equipment change så bör SAS kunna överföra gamla platsvalen någorlunda, kan ju en tycka. Om ej SK IT kan göra det automatiskt, så bör det fixas manuellt iaf!

Har själv bokat 30H inför min resa på SK995 senare i månaden. Skulle också bli sur om jag blev av med den platsen och blev placerad i ett "vanligt" säte istället.

Ja men absolut. Även om jag är glad för deras skull så håller jag med till fullo.

Min bror beskrev även hur det var väldigt rörigt eftersom alla hade förlorat sina platser och därefter var tvungna att gå till någon sas-bås för att fixa det. Där blev det typ "först till kvarn".

Även om det är Equipment change så bör SAS kunna överföra gamla platsvalen någorlunda, kan ju en tycka. Om ej SK IT kan göra det automatiskt, så bör det fixas manuellt iaf!

Har själv bokat 30H inför min resa på SK995 senare i månaden. Skulle också bli sur om jag blev av med den platsen och blev placerad i ett "vanligt" säte istället.
Exakt av denna anledning som dom skulle ha konfigurationerna så lika som det bara går, ex. vis 30 första rad i Go, 41 första rad i andra Go-kabinen etc... Nu är det olika i 330/340 mot 330E. Att det blir flytt för den som sitter på rad 24 om man byter 330 mot 340 är ju förståeligt, men gör dom så lika som möjligt ändå....

Kan ju inte stämma för enligt bokningen ska det vara en A340. Borde vara OY-KBA som går som SK909 kraftigt försenad från CPH idag, ETA 17.20 i st f 12.55
Enligt Flightradar ska LN-RKO gå som SK908, LN-RKN som SK910 och OY-KBA som SK904

Dagens förseningar i Köpenhamn (hittills):

SK909 (New York) - försenad från 10:25 till 15:15.
SK983 (Tokyo Narita) - försenad från 15:45 till 17:55.

Dags för SAS att få ordning på detta strul. Varit alldeles för mycket av denna vara den senaste månaden.
SK997 (Shanghai) - försenad från 18:40 till 20:20

Mycket dålig dag för SAS.

Toppen