Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Thornado

Medlem
LN-RKP verkar inte vara helt ok än, men SK995 blev inte inställd utan vi fick ship change till OY-KBM med efterföljande kaos vid gaten eftersom en massa.folk (inkl mig) blivit av med sina förvalda platser.
 
Tips: gå in i Uniteds app och kolla om det finns möjlig uppgradering

Kollade i appen, nästan alla säten lediga i Ekonomi Plus men till en kostnad av 169 dollar per person var det inte värt det för marginellt extra benutrymme. Vid incheckning blev det tvärstopp också, dessutom ville de ha betalt för vår femte väska trots att jag var *A Gold och fick mail att bagageregler skulle vara samma samt ev extra bagage skulle vara fixat på ombokat flyg.
Står nu vid gaten och konstaterar vidare att man inte har fritt wi-fi eller USB uttag vid stolen heller, nääää inte är jag bitter inte... Ska scrolla upp lite och försöka glädjas åt det lilla att vi bokades på samma flight i alla fall ;)
 

AABack2ARN

Medlem
Som du noterade är inte EBG / *G tillräckligt för platser i Ekonomi Plus men de brukar kunna lösa det.

Betala för baggaget och skicka in notan till SAS om det inte löser sig enkelt på flygplatsen. Nu är det väl förvisso redan överstökat men till nästa gång.
 

Tonton

Medlem
LN-RKP verkar inte vara helt ok än, men SK995 blev inte inställd utan vi fick ship change till OY-KBM med efterföljande kaos vid gaten eftersom en massa.folk (inkl mig) blivit av med sina förvalda platser.

Min mor och bror (Båda EBS) är också med på denna flighten. på grund utav extrakostnaden så hade de inte gjort platsreservation innan check-in. De blev riktigt nöjda med bytet av flyg eftersom de då lyckades knipa plats 30 GH i Go.
 

Thornado

Medlem
Min mor och bror (Båda EBS) är också med på denna flighten. på grund utav extrakostnaden så hade de inte gjort platsreservation innan check-in. De blev riktigt nöjda med bytet av flyg eftersom de då lyckades knipa plats 30 GH i Go.

Kul för dem, men samtidigt så är ju detta ett typiskt exempel på när man kan tycka att SAS borde hanterat reseatingen på ett annat sätt. Jag var en av de som hade sittplats på första raden i Go innan de bytte plan, och om det nu faktiskt inte var någon som redan hade valt platser på rad 30 så kan man ju tycka att de borde flyttat mig dit till att börja med. Nåväl, det var ju ganska glest ombord, så jag fick en egen mittsektion (dock bara en med tre i bredd långt bak), så jag kunde ligga ner och sova rätt så bra under flighten, så helt klart ett uppköp från rad 16 på LN-RKP.
 

Agö

Medlem
Dagens förseningar i Köpenhamn (hittills):

SK909 (New York) - försenad från 10:25 till 15:15.
SK983 (Tokyo Narita) - försenad från 15:45 till 17:55.

Dags för SAS att få ordning på detta strul. Varit alldeles för mycket av denna vara den senaste månaden.
 

Tur-Ture

Medlem
Jag blev av med min förbetalda (500kr) nödutgångsplats på 995 igår. Frågade vid gaten vad dom kunde göra (alltså om det fanns någon exit row plats) dom gav mig bara en normal fönsterplats framför toan, inte helt kul för 196cm (O)Tur-ture.
Blev minst sagt lite sur när jag kommer ombord att det fanns lediga platser på rad 40 (fönster och gång) men dom var enligt crew blockade.
Vem klagar jag hos ? - jag borde väl få tillbaka pengarna för den förvalda platsen.
 

Agö

Medlem
Jag blev av med min förbetalda (500kr) nödutgångsplats på 995 igår. Frågade vid gaten vad dom kunde göra (alltså om det fanns någon exit row plats) dom gav mig bara en normal fönsterplats framför toan, inte helt kul för 196cm (O)Tur-ture.
Blev minst sagt lite sur när jag kommer ombord att det fanns lediga platser på rad 40 (fönster och gång) men dom var enligt crew blockade.
Vem klagar jag hos ? - jag borde väl få tillbaka pengarna för den förvalda platsen.
Se T&C för återbetalning här:

https://www.flysas.com/upload/Globa...s for preferred seating (Eng) - June 2015.pdf
 
Toppen