Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

Vad är det som gör rad 64 så mycket bättre än 63. Jag tycker det ser lika dant ut, bortsett från att 64 är sista raden.
Det är ju just det - man har obehindrad access till gången och 64K är som en egen kupé. Min ranking av platser ombord på 747-400 är 64A/K, 62A/K, 1A/K.

• Gilla
Reactions: Alf
Ett fall av BUI = Booking tickets Under the Influence? ;)
Till JNB är det f.ö. ganska lätt att hitta platser i F på A380.

Om "influence" är alkohol så nej. Mer av ett "BUT" scenario.. Booking under Threat, i detta fall från flickvän som gärna vill veta hur sommaren blir ;)

Men det blev nog "Peak Awards" en väg men det var då vi kan åka..

Samma hände mig för nån vecka sedan på flight från EWR som jag har i början av maj. Byte av plan och nedgraderad till Club, tog kontakt via twitter och de fixade flytt till tidigare flight med First samt bytte även till en tidigare flight LHR-OSL som jag nu hinner med utan något gnäll eller avgifter. Har använt twitter några ggr nu och de är minst lika hjälpsamma som Gold line..

Samma hände mig för nån vecka sedan på flight från EWR som jag har i början av maj. Byte av plan och nedgraderad till Club, tog kontakt via twitter och de fixade flytt till tidigare flight med First samt bytte även till en tidigare flight LHR-OSL som jag nu hinner med utan något gnäll eller avgifter. Har använt twitter några ggr nu och de är minst lika hjälpsamma som Gold line..

Hade ett samtal med BA idag, inte en möjlighet att boka om till annat flyg trots lediga platser på de tre närmaste flygen till JFK. Endast återbetalning av mellanskillnaden i avioser. Förklarade att jag inte alls var nöjd med detta så supervisorn skall konsulteras i morron. Ser inte alls ut att lösas på något snyggt sätt. Dessutom har jag den andra biljetten för sonen på AA och jag tror inte jag lyckas ta samma diskussion där. Jag har således frångått ett av @agehall budord att inte ha hela resan samlad på ett ställe. Men vad gör man när poängen inte räcker till. Jag har aldrig velat ha några avioser hos BA men blev tvungen när BMI poängen konverterades en gång. I fortsättningen blir det alla poäng på BA till mitt AA konto.

Ja det var ju ett annat svar än jag fick.. Som jag sa så tog jag kontakt via Twitter och fick bra hjälp där. De har varit mycket hjälpsamma och klarat av både avios bokningar och vanliga bokningar, när jag hade en OnBussines bokning jag behövde hjälp med kunde de inte göra ändringar men såg till att en agent ringde upp mig. Kanske skall du pröva Twitter supporten i kväll. Man lägger bara upp en Tweet att man har problem, efter ett tag så får man svar och när de sen följer en kan man skicka "Direkt meddelanden" som de då svarar på privat så att ingen annan ser, om de behöver har de ringt upp för att klara av ärendet. Ibland klaras det av utan samtal. Detta är ju min erfarenhet och kanske har jag bara haft tur.

Hade ett samtal med BA idag, inte en möjlighet att boka om till annat flyg trots lediga platser på de tre närmaste flygen till JFK. Endast återbetalning av mellanskillnaden i avioser. Förklarade att jag inte alls var nöjd med detta så supervisorn skall konsulteras i morron. Ser inte alls ut att lösas på något snyggt sätt. Dessutom har jag den andra biljetten för sonen på AA och jag tror inte jag lyckas ta samma diskussion där. Jag har således frångått ett av @agehall budord att inte ha hela resan samlad på ett ställe. Men vad gör man när poängen inte räcker till. Jag har aldrig velat ha några avioser hos BA men blev tvungen när BMI poängen konverterades en gång. I fortsättningen blir det alla poäng på BA till mitt AA konto.

Här har du en tråd om precis samma sak som någon startat idag, ser ingen som ens antyder att de brukar vara problem att boka om
i sådana fall (finns det dessutom rewardplats så handlar det ju bara om att du slipper betala ombokningsavgiften 350kr)
789 to 788 and I was in F - FlyerTalk Forums

Om "influence" är alkohol så nej. Mer av ett "BUT" scenario.. Booking under Threat, i detta fall från flickvän som gärna vill veta hur sommaren blir ;)

Men det blev nog "Peak Awards" en väg men det var då vi kan åka..

Under toffeln alltså, och då menar jag inte de tofflor man får ombord :cool:

• Gilla
Reactions: Alf
Ge inte upp än Alf - jag skulle nog härja lite till med BA och se ifall de inte kan lösa det.

Ge inte upp än Alf - jag skulle nog härja lite till med BA och se ifall de inte kan lösa det.

Dagens förhandling var framgångsrik. Blev uppringd av samma person som var helt motvillig igår. Hon hade efter diskussion med sin supervisor efter att jag inte accepterat C klass utan extra kompensation, fått mandat att boka in mej på vilket BA flyg som helst med F klass från LHR. Hjälpte mej tom att hålla en awardplats på ett flyg så att jag kunde få AA att ta denna plats åt sonen som har en AA bokning. Blev visserligen "bara" 747-400 mot nya F i 787-9 men det är ändå helt Ok efter omständigheterna. Fick dessutom ändrat till rad 64J/K på hemresan. Dessutom får vi ytterligare två timmar i Concorde rum pga senare flyg, det kan man ju stå ut med.

Toppen