R
RickardG
Guest
Det är precis min poäng. Många här är väldigt kategoriska med att aldrig boka via resebyrå, aldrig använda Hotels.com, aldrig boka hyrbil via någon agent o.s.v. men jag tycker man kan öppna ögonen lite och inte avfärda dessa alternativ innan man faktiskt bildat sig en uppfattning om vad det innebär.palmen skrev:Tror att väldigt många på detta forum valde att ta en kalkylerad risk i detta fall med att boka via resebyrå. Kan man spara omkring 30% på en flygbiljett som kostar en bit över 10.000 kronor så är nog många villiga att riskera de eventuella problem som kan uppstå för att besparingen är så pass stor. Hade det varit en besparing på 3% hade betydligt färre nyttjat resebyråer skulle jag gissa på.Jag bokar själv via resebyråer ibland för att priset kan vara en tredjedel jämfört med att boka direkt med flygbolaget (och ibland går det inte ens få ihop resan). Jag har två bokningar till London via Athen som kostade ca 500 kronor styck och kunde uppgraderas till Business med vouchers, gick enbart att boka via onlineresebyrå i och med att valet inte kommer upp på Aegeans hemsida.Klicka för att utvidga...