Senaste nytt

Aegean Airlines - seat upgrade coupon

Jag bokade en ARN-ATH-LHR förra veckan, det fanns bara I-klass på ARN-ATH men inte på ATH-LHR.
Begärde seat upgrade och de la in önskemål om att även få det på ATH-LHR. De ringde idag (kunde dock inte svara) och några minuter senare hade jag fått mail med en ny biljett utställd, det blir business på båda sträckorna trots att det saknades I-klass på en av sträckorna. Tack så mycket Aegean :)

Att kunna flyga till London för 650 kronor i business inklusive alla skatter och avgifter måste ses som bra värde för pengarna.
Om man skulle använda det välkända måttet "kostnad/minut" i business så ser det väldigt bra ut
Flygtid: 3,5h + 4h = 7,5*60 = 450 minuter
Kostnad: 650 kronor
Kostnad per minut flygtid i business: Kostnad/Flygtid = 650 kronor/450 minuter = 1,44 kronor/minut

Finns det något bolag som har en billigare kostnad per minut i business? :)

Har en bokning 10-11/12 CPH - ATH - Berlin
Flygtid: 3.10 + 2.55 = 365 minuter
Kostnad: 502 kronor
Kostnad per minut flygtid i business: 502 kronor/365 minuter = 1,38 kronor/minut

Det är verkligen valuta för pengarna. Hoppas att A3 levererar lika bra som förra gången

Last edited by a moderator:
Har en bokning 10-11/12 CPH - ATH - Berlin
Flygtid: 3.10 + 2.55 = 365 minuter
Kostnad: 502 kronor
Kostnad per minut flygtid i business: 502 kronor/365 minuter = 1,38 kronor/minut

Det är verkligen valuta för pengarna. Hoppas att A3 levererar lika bra som förra gången
Helt klart bra det också :)
Jag betalade mina biljetter med kreditkort istället för banköverföring, därav 150 kronor extra på mitt pris. Hade gått att få för ca 500 kronor också och givit kalkylen 500/450=1,11 kronor/minut :)

Då var ytterligare en resa till London bokad via Athen.
471 kronor gick kalaset på (plus 150 kronor i avgift för betalning med kort)

Hade jag betalat med banköverföring hade minutpriset i business blivit 471/450 = 1,05 kronor/minut

Jag har två bokningar till London via Athen som kostade ca 500 kronor styck och kunde uppgraderas till Business med vouchers, gick enbart att boka via onlineresebyrå i och med att valet inte kommer upp på Aegeans hemsida.

OT: Så det går att använda vouchers även när man inte bokat direkt hos Aegean? Eller var det bara i ditt fall p.g.a. att resan annars inte kunde bokas direkt hos dem?

OT: Så det går att använda vouchers även när man inte bokat direkt hos Aegean? Eller var det bara i ditt fall p.g.a. att resan annars inte kunde bokas direkt hos dem?
Ja det går alldeles utmärkt att göra det, det viktiga är att rätt bokningsklasser finns tillgängliga i Business, tror det var I man skulle leta efter.

Så länge biljetten är utställd på 390-stock och det är en betald Economy så spelar det ingen roll var man köpt den.

Toppen