Senaste nytt

Aegean Airlines - seat upgrade coupon

Som Jonas sa är det en fråga om tillgänglighet av klass I. Men detta sagt, skulle jag ringa igen och försöka sätta lite tryck på dem :).
På vilket sätt skulle det hjälpa att sätta tryck på dom? De har ingen skyldighet att släppa I-klas.
Som det sagts så krävs det tillgänglighet i I-klas som är award i business för att kunna uppgradera. Se släpper dessa lite olika, ibland finns det 4 stycken och andra gånger inte en enda men att de kan släppa fler platser efter någon månad.
Bäst är som sagt att använda expertflyer för att titta detta, det är dock en kostnad per månad som man dock lätt tjänar in om man använder det.
Att det finns businessclass att köpa på flighten spelar ingen roll i och med att dessa inte bokas i I.

Jag uttryckte mig lite fel. Med "sätta lite tryck" menade jag egentligen att ringa och fråga snällt. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att det kommer hjälpa, som du sa har de ingen skyldighet att släppa I klass, men det kostar inte mycket att ringa och den möjliga vinsten är stor.

Jag uttryckte mig lite fel. Med "sätta lite tryck" menade jag egentligen att ringa och fråga snällt. Det behöver inte nödvändigtvis betyda att det kommer hjälpa, som du sa har de ingen skyldighet att släppa I klass, men det kostar inte mycket att ringa och den möjliga vinsten är stor.
På en av mina flighter saknades det I klass, blev satt på väntelista och när platser blev tillgängliga fick jag en av dom. Kan vara bra att be om samma sak

Som Jonas sa är det en fråga om tillgänglighet av klass I. Men detta sagt, skulle jag ringa igen och försöka sätta lite tryck på dem :).

Jag skickade ett mail i går och fick svar idag. Blev uppmanad att ringa igen vilket jag precis gjorde och problemet är löst. Fick även mailet med bekräftelsen inom 2 minuter.
Var hittade ni informationen om I klass? Var står den regeln?

Jag provade via Uniteds hemsida, men klass I verkar inte vara en giltig bokningsklass för United. Frågan är vilken bokningsklass som motsvarar Aegenas klass I.
Du måste söka efter award, inte biljetter för pengar. Award är I klass. Om du kan boka bonus resa på flighten så finns I.

Jag skickade ett mail i går och fick svar idag. Blev uppmanad att ringa igen vilket jag precis gjorde och problemet är löst. Fick även mailet med bekräftelsen inom 2 minuter.
Jag fick infon när jag pratade med dom. Det är samma sak med British Airways, för att kunna uppgradera där måste det finnas award platser tillgängliga. Med andra ord inget unikt för Aegean.

Jag fick infon när jag pratade med dom. Det är samma sak med British Airways, för att kunna uppgradera där måste det finnas award platser tillgängliga. Med andra ord inget unikt för Aegean.

Jag kan inte veta varför det dröjt eller om det fanns biljetter i klass I vid första försöket det jag vet är det som står på kupongen vilket är - det ska vara en köpt biljett i ekonomiklass. Från det att jag ringt första gången tills idag kan det mycket väl vara så att de släppte platser i I-klassen.

Har även BA kuponger för uppgradering?

Jag kan inte veta varför det dröjt eller om det fanns biljetter i klass I vid första försöket det jag vet är det som står på kupongen vilket är - det ska vara en köpt biljett i ekonomiklass. Från det att jag ringt första gången tills idag kan det mycket väl vara så att de släppte platser i I-klassen.

Har även BA kuponger för uppgradering?
Jag vet inte om uppgraderingskupongen men för uppgradering med avios till Club World (Business class) från World Traveller Plus (Premium Ecnomy), krävs det att det ska finnas plats i U klass på den flighten.
@Homer kan säkert förklara bättre än mig.

Om allt gick bra och du fick bekräftelsen så ska det stå klass I nu.

Undrar bara om det nu fanns platser eller om de släppte platserna tack vare ditt mejl och samtal :).

Toppen