Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

50m kö...fasttrack T4...lite panik hos några pax...
Tänk vad mycket snabbare det skulle gå om passagerarna skulle välja att checka in sitt bagage i stället för att ägna några minuter att packa upp det i säkerhetskontrollen. Men, men vad tid man tjänar genom att stoppa upp säkerhetskontrollen och fördröja ombordstigningsprocessen.....

ARN T5, Incheckningsdisk. Flyg mot CDG. Herr Incheckningsdisk splittar upp fem förbokade (och betalda) platser (på grund av dubbelassistans för kvinna i rullstol) i economy för att flytta upp andra till business. När detta påtalas, och behovet av dubbelassistans för kvinna i rullstol understryks ytterligare en gång, är herr Incheckningsdisk otrevlig. Slutade med att Assistanspersonalen fick ta hand om situationen åt herr Incheckningsdisk.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, när SAS går i konkurs ska jag fira med Champagne.

Dåligt. Kräv tillbaka pengarna!

SAS har inte business, gissar att du menar PLUS?

Tänk vad mycket snabbare det skulle gå om passagerarna skulle välja att checka in sitt bagage i stället för att ägna några minuter att packa upp det i säkerhetskontrollen. Men, men vad tid man tjänar genom att stoppa upp säkerhetskontrollen och fördröja ombordstigningsprocessen.....
Jag vill inte checka in mina värdesaker såsom dator, kamera etc. Så trots incheckat bagage kommer jag ha handbagage. Däremot har jag bra flyt på i säkerhetskontrollen så tar sällan mycket tid. Men jag måste vänta på andra och då oftast män som inte har handväska utan allt på sig, nycklar, skärp, telefon, penna, mynt i fickorna etc etc. Först ska dom tömma allt för att sen gå igenom och det piper för de glömde något och sen ska de samla ihop allt på andra sidan.

Kan inte låta bli att dela detta. Verkligen uselt av SAS. Visst - jag fattar att medarbetare som sköter SAS facebook-sida saknar befogenheter. Men detta är enligt min mening verkligen brist på fingertoppskänsla. Smaklöst att inte erbjuda full återbetalning på en flygplats som fortfarande är stängd.

Carina Blommé - Jag är djupt besviken på er attityd... | Facebook

En kund bokar en inte avbokningsbar biljett, ändrar sig och vill inte flyga och får veta att de inte kan avboka biljetten - börjar diskutera att hon är blind och handikappad (nedsatt syn är ett handikapp, förresten, men då hade det inte framgått att det var flera handikapp) och hennes vän kommer med den närmast typiska kommentaren för socialgruppen:
"Du som varit dålig också och inte får utsättas för stress."

Och du menar att vi ska vara upprörda över att SAS levererar exakt det hon beställt? På riktigt? Alla problem hon nämner hade funnits där om hon flugit för en vecka sedan också.

Hon vill inte åka. Det är hennes problem. Hon har bokat en ej avbokningsbar biljett, en del av det är att man inte kan avboka den om man ändrar sig och inte vill flyga.

BRU öppnar för trafik igen den 27/3, så den kommer vara öppen i god tid till en resa den 31/3.

Däremot borde SAS låta henne avboka resan, men om de nu säger nej har de erbjudit henne exakt det hon ville betala för och inte något hon redan sagt att hon inte är villig att betala för.

BRU öppnar för trafik igen den 27/3, så den kommer vara öppen i god tid till en resa den 31/3.
Mjah, det är väl iofs inte helt riktigt...
www.brusselsairbort.be skrev:
Following the terrorsit attacks of Tuesday 22 March, there will be no passenger flights into and out of Brussels Airport until Sunday 27 March included.

Because the forensic investigation is still underway, we currently have no access to the building. Until we can assess the damage, it remains unclear when we can resume operations.
Sedan kan jag tycka att det kunde vara lämpligt att låta folk avboka den närmsta tiden efter en sådan här händelse, det finns många som är "känsligare" än de flesta här. Själv skulle jag rest.

Jag vill inte checka in mina värdesaker såsom dator, kamera etc. Så trots incheckat bagage kommer jag ha handbagage. Däremot har jag bra flyt på i säkerhetskontrollen så tar sällan mycket tid. Men jag måste vänta på andra och då oftast män som inte har handväska utan allt på sig, nycklar, skärp, telefon, penna, mynt i fickorna etc etc. Först ska dom tömma allt för att sen gå igenom och det piper för de glömde något och sen ska de samla ihop allt på andra sidan.

+1. Det är precis det kavajen och/eller datorväskan är till för. Telefon, kort, mynt, nycklar ner i fickorna. Skärpet i datorväskan - och svisch igenom. Trots att jag är man

Toppen