Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag flög ARN-CPH för ett par dagar sedan och det var första gången SAS prioboarding fungerade och de som jobbade i gaten följde till och med personerna ombord så att deras 1-2 stora oversize väskor utan problem skulle få plats ombord. Synd bara att det inte var Plus, Gold eller diamond som medförde denna service utan det var de 9 flygvärdinnor jag räknade till. Eftersom de alla stod och väntade vid bagagebandet på Kastrup - som inte är känt för sin effektivitet - antar jag att de inte hade bråttom.

När prioboarding skulle börja var det som vanligt 90% av planet som tydligen är plus, gold eller diamond.

Bokade en enkel resa pa sas.se under now or never kampanj mellan ARN och MAN. Da resan maste starta pa ARN for kampanjen sa bokade jag utresan MAN - ARN separate, pa flysas.com/en/uk. Nar jag gar in i bokningarna pa sas.se kan jag bara valja saten for bokningen som gjordes pa sas.se, samma for bokningen gjord pa flysas.com/en/uk dar jag endast kan valja sittplats for bokningen gjord pa denna site.

Varfor i hela friden har dom inte samma site i bakgrunden och att man inte ska behova logga in fran olika url:er beroende pa var man bokat.

ARN T5, Incheckningsdisk. Flyg mot CDG. Herr Incheckningsdisk splittar upp fem förbokade (och betalda) platser (på grund av dubbelassistans för kvinna i rullstol) i economy för att flytta upp andra till business. När detta påtalas, och behovet av dubbelassistans för kvinna i rullstol understryks ytterligare en gång, är herr Incheckningsdisk otrevlig. Slutade med att Assistanspersonalen fick ta hand om situationen åt herr Incheckningsdisk.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, när SAS går i konkurs ska jag fira med Champagne.

Toppen