Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hej,
Har under åren kontaktat sas biljettbokning några få gånger och blivit bemött av goddag yxskaft utom vid ett tillfälle. Är det vanligt?

Tänk den tiden när SAS hade en dedikerad person att ringa när det gällde. Den tiden man hade ett eget litet kontor på vår lilla flygplats.
Aldrig någonsin haft sådan service. Sedan blev det centralisering, call center och man började uppföra sig som Carlson Wagon........
 
Tänk den tiden när SAS hade en dedikerad person att ringa när det gällde. Den tiden man hade ett eget litet kontor på vår lilla flygplats.
Aldrig någonsin haft sådan service. Sedan blev det centralisering, call center och man började uppföra sig som Carlson Wagon........

Ja, mener å huske at billettene kosta ca 200-400kr mer enn de gjør i dag også :) Alt som koster penger... Y'know.
 
För mig blev det klart varför sas aldrig lyckas gå hela vägen. Dom lever i en helt annan värld än många andra och tar inte in nya idéer och lämnar öppet mål. Nu senast när tunga poster i ledningen flög till Los Angeles på invigningsflyget så gömmer dom sig i business med en övervägande stor del annat folk inom sas. Hur kommer det sig att när man har ett så bra läge att skapa bra PR för sas inte tar chansen?

Tänk om ledningen hade satt sig i go med motivering att så länge sas visar röda siffror är det en självklarhet och på det gått runt och pratat med människor om deras synpunkter, tagit i hand och hälsat på alla som gick av och tackat. Nej jag är inte det minsta avundsjuk. För mig handlar det mer om hur jag själv hade agerat.

Men SAS tyckte det var en bättre idé att hyra en proffsfotografer och annat som kostar pengar än att låta det goda ryktet spridas via 300 passagerare på sociala medier och via munnen.
 
För mig blev det klart varför sas aldrig lyckas gå hela vägen. Dom lever i en helt annan värld än många andra och tar inte in nya idéer och lämnar öppet mål. Nu senast när tunga poster i ledningen flög till Los Angeles på invigningsflyget så gömmer dom sig i business med en övervägande stor del annat folk inom sas. Hur kommer det sig att när man har ett så bra läge att skapa bra PR för sas inte tar chansen?

Tänk om ledningen hade satt sig i go med motivering att så länge sas visar röda siffror är det en självklarhet och på det gått runt och pratat med människor om deras synpunkter, tagit i hand och hälsat på alla som gick av och tackat. Nej jag är inte det minsta avundsjuk. För mig handlar det mer om hur jag själv hade agerat.

Men SAS tyckte det var en bättre idé att hyra en proffsfotografer och annat som kostar pengar än att låta det goda ryktet spridas via 300 passagerare på sociala medier och via munnen.

Förstår vad du säger, men det är väldigt liten chans att SAS kan sprida sitt goda rykte via passagerares välvilja i sociala medier, många skriver dessutom bara om negativa upplevelser. Men det är upp till SAS att välja kabin och vilka kunder man vill prata med.
 
För mig blev det klart varför sas aldrig lyckas gå hela vägen. Dom lever i en helt annan värld än många andra och tar inte in nya idéer och lämnar öppet mål. Nu senast när tunga poster i ledningen flög till Los Angeles på invigningsflyget så gömmer dom sig i business med en övervägande stor del annat folk inom sas. Hur kommer det sig att när man har ett så bra läge att skapa bra PR för sas inte tar chansen?

Tänk om ledningen hade satt sig i go med motivering att så länge sas visar röda siffror är det en självklarhet och på det gått runt och pratat med människor om deras synpunkter, tagit i hand och hälsat på alla som gick av och tackat. Nej jag är inte det minsta avundsjuk. För mig handlar det mer om hur jag själv hade agerat.

Men SAS tyckte det var en bättre idé att hyra en proffsfotografer och annat som kostar pengar än att låta det goda ryktet spridas via 300 passagerare på sociala medier och via munnen.
SAS vill ju inte att företag ska snåla in och sluta åka business, så att inte själv göra det skulle jag säga är en dålig ide.
 
Toppen