Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Mitt sista svar till dig för det här tycks inte leda någonstans. Vi fick inte mat enligt SAS egna beskrivning på en specialbeställning. Det är skäl nog för klagomål, oavsett om det är infant, vegetariskt, jain, kosher eller allergi.
Aha, ok, då har jag missförstått dig. Jag trodde du beställde infant meal och även fick det. Då har jag nog läst slarvigt vad du skrivit. Trodde nämligen du fick barnmat / infant meal. Det förändrar ju saken.

Du skulle uppskatta att du får kyckling eller fisk i en vegetarian meal eftersom de ibland räknas som acceptabla enligt en del, men det står att det ska bara vara vegetabilier?

Såklart inte, men kyckling / fisk är inte vegetariskt. Däremot så skulle jag inte klaga om det serverades något som bara folk över 65 uppskattar.

Jag tycker din jämförelse haltar betänkligt. Du är ju såklart i din fulla rätt att klaga. Det jag motsatte mig är ditt utryck att det var kritiskt. Lika lite som att jag litar på att jag själv skall bli mätt / tycka om maten på flyget lika lite litar jag på att mina söner skall göra det. Så klaga hos SAS, och som lärdom kan ni ju hädanefter fortsätta ta med backupmat till dottern.

SK1203 CPH-AAL i dag

Flyet aflyst og jeg var derfor blevet ombooket til afgang 1 time tidligere. Det fortalte SAS bare ikke noget om, hverken via e-mail, SMS eller push notifikation i app'en. Jeg opdagede det kun fordi jeg gik ind på hjemmesiden for at ville afbestille rejsen. Alternativet havde været afgang 1½ time senere.

Nu skete der så ikke nogen skade i dette tilfælde. Men det havde været mildt sagt irriterende at møde op i Kastrup for at finde ud af at man måtte vente yderligere halvanden time på at komme afsted, når SAS kunne have klaret det med at sende en e-mail eller SMS (de har både min e-mail adresse og mobilnummer). Antageligvis en fejl i deres systemer (en af mange...)

Rubriken för detta borde egentligen vara "taxvalp, det gjorde du inte så bra" men jag tycker mig se ett område där SAS kan förbättras. Jag tar på mig dumstruten och är redo för mothugg:

I förra veckan bokade jag en t/r ARN-VIE för två personer i Go (båda EBD). Just när jag hade valt platser insåg jag att vi hellre ville ha biljetter i Plus så jag ändrade bokningen, betalade mellanskillnaden och fick en ny biljett. Det skiljer fem minuter mellan bekräftelserna i min inkorg.

Först nu ser jag att SAS har dragit 2x600 kr i ombokningsavgift. Ja, det är helt enligt reglerna och ja, det står ute till höger i kanten när man bokar om. De har alltså inte gjort fel på något sätt. Jag skulle självklart ha bokat av i stället för om.

I mitt lilla huvud hade jag rört ihop 24h fri avbokning med fri ombokning och jag får stå mitt kast. Däremot tycker jag att själva systemet knappast uppmuntrar till merförsäljning. Varför inte skriva "du vet väl att du kan uppgradera till Plus för xxx kr" och ej ta ut avgift för det första dygnet? Eller varför inte en stor varningsruta där de påminner om att i stället boka av och boka en ny om man vill ändra? Och nej, pengarna betalar SAS självklart inte tillbaka och har inget skäl att göra det, vi reser ju med dem ändå...

Jo, jag är lite bitter - men är det bara jag som tycker att systemet kunde vara mer kundvänligt?

Da jeg tilfeldigvis gjorde en oppdatering av reisen i appen, ble jeg oppmerksom på en kansellering, og at jeg var booket om til et fly 26 timer tidligere.
Alt for dårlig å ikke sende ut beskjed, og det umiddelbart.

Varför inte skriva "du vet väl att du kan uppgradera till Plus för xxx kr" och ej ta ut avgift för det första dygnet? ... ...Jo, jag är lite bitter - men är det bara jag som tycker att systemet kunde vara mer kundvänligt?

Tycker helt klart du har en poäng.

Och nej, pengarna betalar SAS självklart inte tillbaka och har inget skäl att göra det
Har du försökt? Har lyckats få en voucher motsvarande avgiften när ett flyg jag betald ombokning till ställdes in pg vädert och jag fick åka i linje med den ursprungliga bokningen. Och då endast som EBS.

Har du försökt? Har lyckats få en voucher motsvarande avgiften när ett flyg jag betald ombokning till ställdes in pg vädert och jag fick åka i linje med den ursprungliga bokningen. Och då endast som EBS.
Det är helt annan situation än din.
Det var inte ditt fel att flyget ställdes in. Men för @taxvalp är att han/hon bokade om biljetten själv, inte av SAS.

Det är helt annan situation än din.
Det var inte ditt fel att flyget ställdes in. Men för @taxvalp är att han/hon bokade om biljetten själv, inte av SAS.
Jo det är klart att det är en något annorlunda situation. Det var bara ett exempel på att det lönar sig att fråga även om det är "emot reglerna"

För att förtydliga:
1. Ursprungligt bokad (plus) en Måndag
2. Bokade om till dagen före, söndag, och betalade ca 1000kr i prisskillnad.
3. På Söndagen ställdes flyget in (sent inpå) pg väder och jag bokades om till Måndagen.
4. Jag fick flyga hem som den ursprungliga bokningen.
5. Fick först avslag på att få en återbetalning av prisskillnaden i samband med att jag krävde ersättning för utlägg.
6. Stod på mig och fick en voucher på 100€

Toppen