Senaste nytt

Allmänna ryktestråden

Agö

Medlem
Enligt tror jag på idén, men det känns lite långsökt om det saknas såväl paskontroll som lediga slottar på BMA.
Det ligger väl långt fram i tid ja (som nämns i artikeln). Därtill förstås att det ska finnas vettiga slottar på LCY också. Det är inte direkt gratis att flyga dit heller för den delen. LCY är ju till salu nu och ska man tro BA:s analys får man räkna med än högre avgifter.

London City Airport's price tag under scrutiny after British Airways threatens to pull out most flights
 

Igorius

Medlem
Jodå, tror på linjen som sådan. Jag tänkte bara hur det skulle göra nytta för mig personligen, och då kom jag fram till att jag klarar mig som det är idag (även i jobbet). Man hinner ju sällan tillbaka till Stockholm inom 8h arbetsdag (om man har ett ärende i London iaf).... Bor över i 98% av jobbresorna.

Visst kan tänkas att mitt arvode för den extra transporttiden kostar företaget en del, men på det stora hela är det försumbart (och biljetterna blir säkert dyrare).
Men självfallet; Finns linjen kommer den säkert nyttjas, även av mig.
Hur många av dom som ska till City har 8h arbetsdag? :D
 

nissefalk

Medlem
Jag har flugit Bromma-London City, det var riktigt bra på den tiden man hade dom flygningarna, bodde i Sundbyberg och skulle till kontor och hotell i Docklands, vill minnas jag åkte hemifrån en timme innan avgång och var vid Canary Wharf på 15 minuter så om man skall till den delen av London är det helt perfekt.
 

fcx

Medlem
Jag har flugit Bromma-London City, det var riktigt bra på den tiden man hade dom flygningarna, bodde i Sundbyberg och skulle till kontor och hotell i Docklands, vill minnas jag åkte hemifrån en timme innan avgång och var vid Canary Wharf på 15 minuter så om man skall till den delen av London är det helt perfekt.

Låt BRA sköta Svensk inrikestrafik och mata BA:s linjer från Stockholm/Göteborg. BRA kommer in i Oneworld och BA får chansen att koppla ett ordentligt grepp om Sverige.
 
Toppen