Senaste nytt

COOP Medmera mer

Ja du har rätt! Det går på ett ut. Jag försöker hitta argument för att behålla det Coop Med Mera Mer som jag beställde i förra veckan för att säga upp SAS MC. Men då får jag nöja mig med att det i vart fall inte är sämre än SAS MC OM inte växelkursen blir sämre än SAS MC. Är det rätt uppfattat?
Yes, exakt! Om du är EBG eller högre så är det dessutom ingen årsavgift på SAS MC, mot 249 kr årsavgift (?) på Coops MedMeraMer

Ja, fast med skillnaden att du kan dra ditt Coop-kort först för grundpoängen och sedan betala med till exempel ditt Amex Premium som ger 15 EB per hundra kronor spenderat.

Det var det jag menade :) Uttryckte mig kanske lite otydligt!

Edit: Vilket alltså ger 25-35EB/100kr vid köp hos Coop med Amex Premium och 30-40EB/100kr med Amex Elite samt SAS Diners.

Last edited:
Det finns inget annat kort vad jag vet som ger bonus utan valutapåslag. Amex, Diners, SAS MC och flera andra MC har 2% valutapåslag. Om du nu skulle behöva ta ut pengar så gör inte med Diners lr Amex för då åker även på en fin uttagsavgift på 4%. Jag tycker att Coop MMM är kort nummer ett utomlands om man inte tycker att 2% är dyrt för lite Amex spend :D

Det finns inget annat kort vad jag vet som ger bonus utan valutapåslag. Amex, Diners, SAS MC och flera andra MC har 2% valutapåslag. Om du nu skulle behöva ta ut pengar så gör inte med Diners lr Amex för då åker även på en fin uttagsavgift på 4%. Jag tycker att Coop MMM är kort nummer ett utomlands om man inte tycker att 2% är dyrt för lite Amex spend :D

Läst runt lite nu och kommer också fram till att Coop MMM är det bästa utlandskortet samtidigt som att det fortfarande finns möjlighet att växla till EBB.
Blir till att jag behåller MMM än.

Tråkitg men rätt väntat att det skulle ske. Blir nog till att växla in poängen jag har nu samt varna föräldrarna om förändringen

Trist utveckling. Nu har man tömt Coop kontot iaf. Hade gärna hoppats på en 20% kampanj. Ska bli intressant att se vilka nya sätt som dyker upp för att tjäna EB poäng framöver.

Toppen