Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Åkte Arlanda - Kalmar tor i GO i helgen och fick bra mottagande. Både på vägen dit och hem så tilltalade dom mig vid namn vid servering och var väldigt på att jag skulle ha något. Jag är inte den som är den, tog både vin och choklad och njöt av bra service.

Beställde två smoothie idag och crew undrar om jag är Diamond, svara att kortet ligger "där uppe" men duger det med den här och visar mitt smartpass på telefonen. Räckte idag men allt som oftast får jag visa mitt fysiska kort. Har aldrig fått någon recognition på SAS. Däremot på BA med mitt statusmatchade Topbonus kort har jag fått recognition där de kommit och hälsat på mig 3 av 6 gånger. Väldigt bra tycker jag som "simpel" OneWorld sapphire

Nöjd efter att blivit uppmärksammad som Diamond både på SK997 i torsdags, och på dagens Sk998 blev man snabbt nedtagen på jorden igen då jag ville ha en vanlig cola zero mellan serveringen men blev först nekad. Diskussionen gick:
Jag: Jag skulle inte kunna få beställa en Cola tack?
CC: Visst, men bara så du vet måste du betala för den.
Jag: Ok, men jag är Diamond och då ska det ju ingå?<visar CC kortet>
CC: Nej, för det gäller bara pandion faktiskt.
Jag: Det stämmer ju inte, pursern kom faktiskt och hälsade på mig i början av flygningen och nämnde bland annat att det vara att hojta till om jag ville ha något.
CC: Hm, är det så? Jag ber om ursäkt isf, dom ändrar sånt där så ofta.

Fick ju till slut min Cola, och CC var ju trevlig och bad om ursäkt efteråt så är ju nöjd men fortfarande väldigt förvånad att dessa saker fortfarande kan ske, efter snart ett år med gratis dryck för diamonds i GO?

Jag längtar efter en situation som denna. Det är väl bara att inrätta sig i ledet - betala för Cola Zeron och kontakta Kundservice. Var det inte någon som fick 10000p som plåster på såren vid en liknande händelse?

Toppen