Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Trodde inte att jag skulle fixa EBD i år (stora förändringar på jobbet), men iom en "spontan" jobbresa, blir man EBD igen i år med god marginal. Det som händer nu är:

1. slutar kolla efter billiga resekampanjer och införsäljningen av dessa till frugan
2. inget incitament till mileageruns (hade seriöst funderat på att kanske åka itll HK över en helg för att få ihop lite poäng)
3. enbart för att börja kolla på att tjäna ihop poäng till en annan allians...

Suck...

Det fattar jag ju också ... Men frågan är mer om man skall behöva argumentera för fri dricka eller inte ....

Jag reser 95% i Go och tycker att fördelarna med att vara Diamond är betydligt mer påtagliga om man reser Go. Lounge, Priority Boarding, fri dricka, och en eller annan recognition. De tre förstnämda är ju redan inkluderade i Plus...

Och jag har aldrig någonsin behövt argumentera för spriten. Man behöver ta upp sitt Diamond-kort kanske 20% av tillfällena.

Reste idag med SK640 från FRA till CPH. Följande dialog utspelade sig:
CC: "Vill du ha något att dricka?"
Jag: "En kopp te och en smoothie, tack."
Varpå CC börjar iordningställa beställningen. Hon ställer teet på mitt bord och när hon därefter ställer dit smoothien säger hon: "Du vet att du måste betala för smoothien?"
"Inte som Diamant väl?", svarar jag förvånad.
"Va", säger hon, "Har du bytt plats från 11D?"
"Nej", svarar jag. "Jag har 11C."
"Ja, men titta, där är du ju", säger hon och tittar på sin lista. "Jag såg en på 11D och en på 11F, men missade dig. Jag ber om ursäkt."

Det visade sig att vi satt 3 diamanter på rad 11. De båda andra var ganska tystlåtna av sig. De beställde ett glas vatten respektive en kopp kaffe, vilket de fick utan problem.

Ingen av oss fick någon ytterligare recognition.

Tio rader i PLUS, där det satt tolv personer. Även GO kabinen var ganska luftig.

Det fjäskades mycket för PLUS idag, men det borde funnits tid för att uppmärksamma oss diamanter också. :)

Nöjd efter att blivit uppmärksammad som Diamond både på SK997 i torsdags, och på dagens Sk998 blev man snabbt nedtagen på jorden igen då jag ville ha en vanlig cola zero mellan serveringen men blev först nekad. Diskussionen gick:
Jag: Jag skulle inte kunna få beställa en Cola tack?
CC: Visst, men bara så du vet måste du betala för den.
Jag: Ok, men jag är Diamond och då ska det ju ingå?<visar CC kortet>
CC: Nej, för det gäller bara pandion faktiskt.
Jag: Det stämmer ju inte, pursern kom faktiskt och hälsade på mig i början av flygningen och nämnde bland annat att det vara att hojta till om jag ville ha något.
CC: Hm, är det så? Jag ber om ursäkt isf, dom ändrar sånt där så ofta.

Fick ju till slut min Cola, och CC var ju trevlig och bad om ursäkt efteråt så är ju nöjd men fortfarande väldigt förvånad att dessa saker fortfarande kan ske, efter snart ett år med gratis dryck för diamonds i GO?

Toppen