För 15000 poäng kan jag också tänka mig att ta den vanliga säkerhetskontrollen...Jag fick 15000 extrapoäng och en ursäkt för att det inte hade fungerat som det skulle!!!
För 15000 poäng kan jag också tänka mig att ta den vanliga säkerhetskontrollen...Jag fick 15000 extrapoäng och en ursäkt för att det inte hade fungerat som det skulle!!!
Egentligen ingen större vits att gå till SAS FastTrack när man flyger med TK, då södra security ligger närmare deras diskar och man slipper backtracking till loungen. Dock har ju TK egen FastTrack på ARN, som ska vara tillgänglig för Star Gold i Economy. Du kunde ha testat där också.När jag reste till Turkiet för några veckor sedan tänkte jag nyttja Fast Track på CPH, som jag brukar. Som diamant så är det ok även om man inte flyger med SAS, så länge det är ett Star Alliance bolag. När jag tidigare flugit till Asien med Thai Airways så har det aldrig varit några problem, men den här gången gick det inte lika bra. Jag skannade mitt Turkish airlines boardingpass men nekades inträde. Jag pratade med kvinnan bakom disken och hon nekade mig också inträde. Jag fick vända på klacken och gå till den vanliga security och och sedan gå hela långa vägen tillbaka till loungen, där det inte var några problem att komma in.
Självklart så skrev jag till SAS om detta, och idag kom svaret. Jag fick 15000 extrapoäng och en ursäkt för att det inte hade fungerat som det skulle!!!![]()
Lite OT men funkar den Fast Tracken även om jag har en eco biljett med SAS men innehar ett EBG/EBD? Öppnas spärren om jag scannar mitt boardingkort eller måste jag prata med en kontrollant som inte har koll och öppna manuellt eller ännu hellre neka migEgentligen ingen större vits att gå till SAS FastTrack när man flyger med TK, då södra security ligger närmare deras diskar och man slipper backtracking till loungen. Dock har ju TK egen FastTrack på ARN, som ska vara tillgänglig för Star Gold i Economy. Du kunde ha testat där också.
Nu gälde det CPH och där är de stor skillnad på SAS FT och CPH FT.Egentligen ingen större vits att gå till SAS FastTrack när man flyger med TK, då södra security ligger närmare deras diskar och man slipper backtracking till loungen. Dock har ju TK egen FastTrack på ARN, som ska vara tillgänglig för Star Gold i Economy. Du kunde ha testat där också.
OJ, ett av mina absoluta no-no:s... Om det behövs tänder jag lampan, annars finns det en anledning till att det är släckt. Alla är olika..Igår när jag åkte hem ARN-AGH i Plus 14.50 så gick pursen sakta genom kabinen och kollade vilka som läste tidningar eller böcker. Där lampan var släckt så lutade hon sig in och tände med ett leende. Snyggt!
Måste berömma crew på gårdagens flight till Hong Kong. Blandning av norsk och dansk besättning och de hade bra koll och gav bra service. Fick möjlighet att testa champagne från businessclass under natten iom att flaskan var öppen och även RAS2 från mikkeller! Det är sånt här som gör det lite extra bra att vara Diamond.
Visa bifogad bild 48868
Det smakade champagne, bättre än så är jag inte på att bedöma smakerUnderbart ! Smakade det gott ?
Det smakade champagne, bättre än så är jag inte på att bedöma smaker. Tyckte det var gott och det är huvudsaken
![]()